Annons:
Etikettinternet
Läst 1499 ggr
Lattjo
2013-06-30 11:06

Netflix?

Jag har funderat på att skaffa netflix men jag har lite frågor först. På deras hemsida står det att allt går via nätet. Då är det ju så att vi har det problemet att vårat bredband kan räknas som något som uppfanns på stenåldern. Det är omöjligt att titta på till exempelvis youtube utan att det hackar sönder. Datorerna här hemma får även speedtouch dvs att de kopplar ifrån internet minst 5 gånger per dag. Jag tror nog inte jag behöver skriva så mycket mer om hur frustrerande det sega internetet är, ni kan nog föreställa er det själva;)

Det är pågång att vi ska skaffa ett snabbare internet efter att jag tjatat i år om det.

Men tillbaks till netflix. Dem har ju så att man kan prova en månad gratis men är det någon ide när vårat internet är som det är? Eller kommer det jag tittar på behöva ladda i en evighet eller börja buffra när jag ser ett program eller en film?

Hoppas någon erfaren netflix användare kan svara på mina frågor:)

Annons:
Skogshumblan
2013-06-30 11:20
#1

Vi har netflix och är så nöjda. Dock skulle jag inte skaffat det i din sits. Känns lite meningslöst om allt ska hacka och ladda.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Lattjo
2013-06-30 11:43
#2

Okej så då skulle det hacka alltså? Tack för ditt svar:) Då väntar jag med det tills vi någon gång om hundra åt fått snabbt internet:)

Skogshumblan
2013-06-30 12:18
#3

Ja alltså, jag drar bara slutsatser från egen erfarenhet :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Blanksteg
2013-06-30 12:49
#4

Lånar tråden lite, om det är ok! 

Jag provade Netflix när de började. Kan någon berätta hur pass mycket deras utbud har ökat sedan de lanserades här i Sverige? När jag provade så fanns det inte så många filmer som jag ville se.

papa-bear
2013-06-30 12:59
#5

netflix har en hemsida, så att gå in och kolla där för att jämföra utbudet då du provade och se hur mycket mer eller mindre det är borde väl inte vara världens svåraste sak.

Skogshumblan
2013-06-30 13:47
#6

Jag tycker inte att utbudet för vuxna i filmgenren är så stort. Däremot ahr de mycket för barn, både serier och filmer vilket passar vår familj bra. De har serier för vuxna men inte så stort utbud kanske.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Fridaybrew
2013-06-30 15:28
#7

För de som tycker utbudet är för litet går det att få till genom att man via proxy kör på det amerikanska som har större utbud men inga texter. Sen är det mycket mer film som finns än det som syns även på den svenska. Bästa är att använda sökfunktionen på titel eller skådis.

TS strunta i Netflix just nu tills din internet är stabilare, netflix är enligt mig den bästa på marknaden just nu men utan bra internet skulle man bara bli förbannad lol

/Fridaybrew

Blanksteg
2013-06-30 16:09
#8

#5: Om det gick att se hela utbudet utan att nyttja tjänsten så skulle jag inte ha frågat :) De har bara så att man som icke-användare kan se ett urval av deras filmer och serier.

Lattjo
2013-07-02 19:49
#9

#7 Jo jag väntar med att skaffa det;)

Upp till toppen
Annons: