Annons:
Etikettinternet
Läst 1026 ggr
Torreador
7/2/13, 8:50 PM

Skicka wifi långt, till kortterminal

Hej på er

Jag behöver hjälp!!

Jag är på gång och ska öppna en godisbutik. Problemet är att jag vill ha en kortterminal och det finns inget internet indraget i fastigheten. Det finns ett telefonjack men det är inte inkopplat och fastigheten delas med tre andra så jag vet inte om det går att lösa med det.

Jag bor bara ca 200 meter från fastigheten och vi har fiber hemma. Kan man få vår wifi att räcka ner till lokalen och ta emot där på något vis. Sedan koppla till någon dosa där nere så jag kan koppla in kortterminalen i den? 

Jag hoppas att ni förstår hur jag menar. Jag ringde min lokala radiohandlare idag men han menade på att det inte går, att det enda är att skaffa en mobil uppkoppling men vi har inte bra mottagning här och jag vill INTE att kortterminalen ska bli långsam!! 

Har ni några tips att ge mig?? 

Så snabbt ni kan!!! Det är lite bråttom. Eller jättebråttom…. rättare sagt…

/Bondmoran

www.bondmoran.nu

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Annons:
Ladydragon
7/2/13, 9:40 PM
#1

Nja alltså internetuppkopplingen du har hemma är ju för privtperson och till butiken ja då är det företag….

det enklaste är nog att kolla upp det här med telefon och sen om du kan få ADSL

Torreador
7/2/13, 10:32 PM
#2

Hemma är också företag i och för sig :-) 

Men jag ska kolla upp jacket först! Det vore väl bästa lösningen antar jag.

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

ru4real
7/6/13, 5:24 PM
#3

Eller ett trådlöst modem, det har väl alla teleleverantörer, det blir ju inte speciellt dyrt heller om det bara är för kortterminalen som du skall ha det.´

Men, har inte babs en lösning där det ingår? Låter konstigt annars tycker jag. Och telejacket är inte inkopplat säger du? Men det har väl säkerligen varit det, det brukar ta telia ca 2 minuter att aktivera det igen (men de fakturerar för flera timmars jobb :/ )

Torreador
7/6/13, 9:48 PM
#4

Har fixat det nu, det blev ett trådlöst modem :-) 

Jo babs har en lösning där det ingår men just den babsen passar inte i det kassasystem jag tänkt mig där allt är integrerat. 

Men nu är det löst tack och lov :-)

Kram

Bondmoran

www.bondmoran.nu

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Upp till toppen
Annons: