Annons:
Etikettprogramvara
Läst 3859 ggr
Michaela-N
2013-07-04 17:13

Mappen "Hämtade filer" är jätteseg

Har ett problem med min dator, den är jättensnabb och funkar helt utan problem med alla spel och allting verkligen. Toppennöjd förutom att den hakar upp sig varje gång jag ska in och titta i mappen "Hämtade filer" (Downloads), där jag lägger alla filer jag laddat ner från nätet.

När jag vill öppna den så tar det jättelång tid att läsa in filerna, trots att det är ca 50 stycken bilder och lite musik som ligger i den mappen. Inga stora filer eller program alltså. 

Jag kan heller inte rensa i mappen, eftersom när jag vill ta bort någonting säger den "Identifierar objekt" och jag behöver vänta länge. Så länge att jag faktiskt aldrig kollat efter hur lång tid det skulle kunna ta att vänta, utan jag avbryter i stället.

Vet inte vad felet kan vara. Jag har gjort virusgenomsökningar flera gånger men programmet hittar ingenting.

Annons:
Michaela-N
2013-07-04 17:25
#1

Verkar vara en mp4-fil som spökar. Har lyckats flytta alla andra filer till sina respektive mappar (Mina bilder och Min musik) men den där mp4-filen är envis. Vill ju bara ha bort den men det verkar inte funka.

Zepp
2013-07-04 17:33
#2

Stäng programmet som är associerad med filen.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Fridaybrew
2013-07-04 18:09
#3

Troligtvis har du förhandsgranskade ikoner för bilderna dvs att små bilder syns när du är i mappen. Detta slöar ner sämre datorer väldigt. Tipset är att välja att visa list/detaljerad lista som mappvisning. Då kommer det troligtvis gå mycket smidigare.

Efter nästa omstart testa att ta bort filen som bråkar innan du gör något annat.

/Fridaybrew

Michaela-N
2013-07-04 18:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#3 Ja det har jag, men det har jag i alla mappar och i andra mappar är det inga problem. Jag har även provat med att ta bort ikonerna men det hjälper inte. Omstart provat, hjälper inte. Och datorn är varken dålig eller gammal.

Så här ser det ut

Zepp
2013-07-04 20:16
#5

Jamenaltså.. det där är väl i själva verket en länk.. och varje gång så går den ut på nätet och lägger sen låten i minnet, varvid den sen försvinner när du stänger av datorn??

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Michaela-N
2013-07-04 20:32
#6

#5 Det är ingen länk. Det är en låt. Jag har använt den i en film gjord med Windows movie maker.

Annons:
Zepp
2013-07-04 20:44
#7

Då är den länkad till den filmen.. dvs den ligger där och väntar på att du skall spela filmen!

Jag ser dagligen sådana problem på jobbet.. och värst är alla Iphones/Smartphones och att folk instalerar program för dessa.. då ligger de och söker telefonen hela tiden och tar en massa datakraft!

Så antingen har man Phonen inkopplad hela tiden eller så skiter man i att lägga in program som länkar till telefonen.

Och anledningen till att du inte kan ta bort den är antagligen för att den är länkad till din film.. dvs den ligger där o förbereder sig för att du skall spela filmen!

Bäst är att baka in alla filer i filmerna.. dvs en kopia.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Michaela-N
2013-07-04 22:31
#8

#7 Nä, för filmen är borttagen från datorn för länge sedan. Likaså allt annat som var med i det klippet.

Jag kan inte göra någonting. Inte ens kopiera den.

Kan inte radera själva mappen heller. Står bara "Tar bort 1 objekt (0 byte)"

Zepp
2013-07-04 22:36
#9

Den är nog fortfarande länkad till filmen som inte finns, därav att den håller på och snurrar hela tiden.. den letar ju efter sin film.

Gå in i felsäkert läge och radera filen.

Eller så är det Movie maker som länkar till den.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Michaela-N
2013-07-04 22:39
#10

#9 Jag ska göra ett försök :)

Michaela-N
2013-07-04 22:57
#11

Det funkade prima med att radera den från felsäkert läge! tusen tack!

Upp till toppen
Annons: