Annons:
Etikettwindows
Läst 2718 ggr
MaaariaS
7/10/13, 9:40 PM

Föra över bilder från kamera med windows 8?

Jag har nyss köpt ny dator med windows 8 i och jag kan inte föra över kort från min digitalkamera till datorn.Det kommer upp en ruta som säger att bilderna överförs men det tar väldigt lång tid och sen när man för över korten så står det att det blev fel med överföringen och mappen  är tom.Vad ska jag gör??

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Annons:
Inkanyezi
7/13/13, 1:41 PM
#1

Du ska sluta använda digitalkameran för att föra över bilder, då det verkar som om stödet för det är buggigt.

Vad du i stället ska göra är att skaffa en minneskortläsare, och föra över dina bilder från minneskortet via minneskortläsare. Efter att du har lagt in bilderna på datorn och tagit backupp ska du alltid formatera minneskortet i kameran. Det är viktigt!

Om det är rutinen för att "föra över bilder" som är slö i ditt operativsystem, så finns det bättre sätt att hantera bilderna, dels via olika program som kan fungera bättre än datorns egen rutin, men också genom att bara använda filhantering för att hämta in bilder. Då måste man veta var bilderna finns och själv skapa mappar där man lägger sina bilder, men det är enkelt.

MaaariaS
7/13/13, 4:56 PM
#2

Tack så mycket 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Upp till toppen
Annons: