Annons:
Etikettwindows
Läst 5272 ggr
KurtB
7/12/13, 3:50 PM

Funktionstangenter???

Jag har en HP bärbar dator (G62) med Windows 7.

För att använda någon funktionstangent (F1 - F12) trycker jag först på tangenten "Fn" och sedan på önskad F-tangent. Detta måste upprepas för varje F-tangentstryck.

Hur gör jag för att låsa funktionstangenterna så jag inte behöver trycka på "Fn" varje gång. Jag har letat efter någon "F-lock" tangent men inte hittat någon. Någon som vet?

KurtB

Annons:
[VSK]
7/12/13, 5:22 PM
#1

Tror inte det går låsa fn.

wyatt
7/13/13, 9:00 PM
#2

Testa med "Numlock".

Tangentkombination: "Fn och NumLK".

Zepp
7/13/13, 9:50 PM
#3

Nämen.. om du trycker FN och någon F-tangent får du den andra funktionen.. inte F-tangentfunktionen!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Jalking
7/13/13, 10:42 PM
#4

Tyvärr inte Zepp. HP har vänt på den gamla sanningen, de klåparna. Jag har en HP som tjänstedator och retar mig på det. Skulle aldrig falla mig in att köpa en HP privat pga detta.

Zepp
7/13/13, 11:01 PM
#5

Har själv en HP.. och där fungerar F-tangenterna.. likaså den på jobbet!

Måste vara W8 du har?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Jalking
7/14/13, 1:11 PM
#6

HP 635 med W7.

Annons:
Zepp
7/14/13, 1:21 PM
#7

Skumt har själv en 615 och en kraftigare Stationär på jobbet, rätt ny och dyr, bägge med W7, där är F-tangenterna som de brukar vara!?

E du säker på att du inte missupfattat det hela, för man kommer åt andra funktioner genom att trycka FN och F-tangent?

Typ Print screen, höja sänka ljud, o lite andra snabbfunktioner som på en stationär ligger på speciella knappar.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Jalking
7/14/13, 1:54 PM
#8

Exempel: F2 minskar skärmstyrkan, Fn + F2 byter namn på fil. Tangenterna har stora tydliga symboler för primärfunktionen, F1, F2 o.s.v. är skrivet med pyttesmå tecken.
På tjänstedatorn gör inte det så mycket eftersom den används som sjökortsplotter och jag faktiskt behöver minska ljuset på skärmen när det skymmer ute, men hade jag köpt den privat hade jag skickat tillbaka den till försäljaren och begärt att få en med riktigt tangentuppsättning.

Upp till toppen
Annons: