Annons:
Etikettövrigt
Läst 830 ggr
farido13
2013-07-16 07:26

tagenterna

hej igår så tittade jag  på en film med min kompis                               och då spillde jag cola på tagenterna ochdå blev vissa tangenter  kladdiga och dom funkar men det är konstigt men finns det nåt man kan få bort det ifrån tangenter alltså under dom och mellan slags knappen. Alltså kan man använda en hår tork för att värma bort det kladdiga colan eller kommer den att gå bor av sig själv snälla hjälp😢

Annons:
farido13
2013-07-16 07:35
#1

snälla  vill få snabba svar

Record
2013-07-16 10:59
#2

#TS

Är du riktigt snabb kan du rädda din dator, med en pensel och rent vatten, håll tangentbordet upp och ner så det inte kan rinna ner i datorn. Pensla försiktigt så du inte får ner "Colans" innehåll av fosforsyra. låt den självtorka i  detta läge tills tangentbordet är torrt.

Använd inte hårtork för då blir det en ny dator.

Gurky
2013-07-16 11:19
#3

Du kan pilla bort tangenterna och torka.

ru4real
2013-07-16 12:09
#4

Antar att vi pratar laptop nu? Isf är det risk för att det är kört. Det är inte bara colan's forforsyra, utan även fukten och sockret i det som kan ställa till med kortslutning.

Men se om du inte kan pilla loss tangenterna lite försiktigt, det kan gå att bända loss dem med en liten platt skruvmejsel. Om det inte är så att de sitter fast i moderkortet och "sticker" ut genom "plattan" s a s. Då måste man skruva isär den och det rekommenderar jag inte till folk som inte har koll på det. Alldeles för många skruvar som skall tas bort och sättas tillbaka i olika ordning.

farido13
2013-07-16 21:30
#5

#2 jag gjorde det och det funkade typ

Upp till toppen
Annons: