Annons:
Etiketthårdvara
Läst 1766 ggr
MagArne
2013-07-17 08:21

Nya bättre fötter till musen

Jag har en liten Microsoft Notebook Mouse 5000.
Fötterna har en tendens att dra åt sig en kladdig hinna vilket gör att musen går tungt. Finns det några bättre fötter att montera för bättre glid?

Finns det någon vettig tygmusmatta som är att rekommendera?

Ska användas till vanligt kontorsarbete och surfa nätet.

http://www.notebookreview.com/assets/44339.jpg

Annons:
Ladydragon
2013-07-17 19:41
#1

Bästa rådet är att byta ut musen…..

när det gäller musmatta så köp gärna en som är till för spel dom har bättre glid och bättre kvalitet 

du kan oxå byta ut musen till en spelmus istället helst med inställbar DPI

MagArne
2013-07-17 20:43
#2

Har andra möss bättre fötter som inte drar åt sig smuts?
Vet du någon spelmus som går på blåtand? Jag pallar inte kablar eller usb-dongel på min laptop.

Jag har sett spelmusmattor i alla möjliga fabrikat. Plast, stål, glas, tyg. Är något material bättre än andra för att inte smutsa ner musens fötter?
Hemma har jag nog alltid kört med gummimatta med tyg på utan att skita ner fötterna. Kanske räcker med en sådan så slipper jag byta fötter? På jobbet kör jag på bordsskivan och ibland på en billig reklammusmatta i plast. Värdelöst.

Vad är vitsen med inställbar DPI? När har jag nytta av detta?

Zepp
2013-07-18 01:54
#3

Problemet ligger ju inte i fötterna, de är som regel i silikonplast för bra glid.

Utan anledningen till att det fastnar smuts är att det är smutsigt där du drar omkring den.. gör rent där varje dag!

DPI är Dots Per Inch har jag för mig och handlar om musens upplösning.. dvs hur många punkter den skall läsa per tum.

Ta en hög reklammusmattor, det är förbrukningsvara!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Ladydragon
2013-07-21 02:46
#4

#3 kan bero på det oxå men jag anser oxå att det handlar om slitning helt enkelt med tiden så blir dom flesta möss så….

när det gäller musmattor så säger jag mjuk det är det bästa för handen 

och det vore nog en god idé att se till att du har en ordentlig musmatta på jobbet oxå 

vill du absolut ha en bluetooth mus så får du leta googla är ett bra förslag…

Gurky
2013-07-22 06:02
#5

Har aldrig haft problem med musfötterna, men jag gör "rent" musmattan varje gång jag sätter mig vid datorn. Har du testat att rengöra musen? Använder för övrigt en gummi med typ och en gamermus. Känner inte till några bra sladdlösa möss eftersom jag avskyr dom, men google lär gjälpa dig hitta ett svar på den frågan.

MagArne
2013-07-22 07:13
#6

Ja, jag får göra rent musen minst varannan dag.
Men nu har jag hittat en lite tjockare tygmusmatta att ta med till jobbet så jag får se om det gör susen.

En trådlös bluetooth mus har jag redan. En Microsoft Notebook Mouse 5000. Jag har bara två USB-portar på min laptop och dessa är jämt upptagna med annat.

Annons:
Upp till toppen
Annons: