Annons:
Etikettinternet
Läst 818 ggr
Wanzel
2013-07-24 16:24

Ta bort sparade inskrivna uppgifter?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Använder mig utav Chrome, och har det inställt så att när jag en gång har skrivit in inloggningsuppgifter/andra uppgifter (dock inte lösenord) så kommer webbläsaren ihåg det.
När jag nästa gång börjar skriva samma uppgifter så kommer det upp som ett förslag (skickar med bild). Nu råkade jag klanta mig och har vid ett tillfälle fått med även lösenordet i användarnamnet, så varje gång jag börja skriva användarnamnet så kommer även alternativet med mitt lösenord upp.

Finns det något sätt att rensa bort "enstaka" inskrivda uppgifter? Vill ha kvar alla andra uppgifter, men självklart inte den där mitt lösenord syns då det är på min skoldator.

Hoppas ni förstår min knepiga förklaring, och att någon har en lösning! Har en mac om det gör någon skillnad.

Annons:
Lumina - 留美奈
2013-07-24 16:34
#1

Har du provat att bara hovra över förslagen och trycka delete? Ibland kan det räcka.

Hoppas det löser sig för dig.

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

Wanzel
2013-07-24 16:35
#2

Finns ingen deleteknapp på macen</3
Prövade med backspace, men hände ingenting..

Zureel
2013-07-24 16:36
#3

Kan du inte bara byta lösenord? man bör ju ändå byta lösenord ibland.


Wanzel
2013-07-24 16:37
#4

Jag gillar det lösenordet, och har det till flera inloggningar (vilket och andra sidan är lite dumt). Så vill inte byta lösenord..

beem
2013-07-24 19:09
#5

Jag tror att man bara kan välja ett alt. som gör att alla lösenord försvinner.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Wanzel
2013-07-24 19:35
#6

#5 Dock är det ju inte lösenorden som är sparade, utan bara användarnamnen och andra uppgifter. Så skulle isåfall behöva veta hur man tar bort alla sparade sådana uppgifter.
Vill inte avaktivera det, utan isåfall bara "rensa" och få börja om igen.. Om det är möjligt

Annons:
beem
2013-07-24 21:17
#7

Under verktyg finns ta bort webbinformation. Där kan du göra ett val.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Wanzel
2013-07-24 21:30
#8

#7 Det funkade jättebra!
Man kunde ju inte ta bort enstaka grejer, men kunde iallafall välja att bara ta bort saker från idag, så blev av med det jag behövde bli av med. Tackar tackar 😂

beem
2013-07-24 22:16
#9

#8 Så kul att det funkade. Jag var liite osäker på om jag fattade dig rätt.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Upp till toppen
Annons: