Annons:
Etikettinternet
Läst 839 ggr
MonisN
2013-07-25 12:24

Kan inte se bilder

Min dotter har en dator där man inte längre kan se bilder och normal text i FF på adminkontot, däremot visas sidorna normalt på gästkontot. Vad har hänt och hur får man webbläsaren att funka normalt igen?

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Annons:
Kaiia
2013-07-25 15:02
#1

https://support.mozilla.org/sv/questions/871826

Här kanske ni kan hitta nåt! Annars kan man ju alltid byta webbläsare, fast det kanske inte är lika kul :)

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

MonisN
2013-07-25 15:10
#2

#1 Tack! Jag ska titta närmare på länken lite senare när jag sitter vid hennes dator. Det konstiga är ju att det funkar normalt på gästkontot😮

Att byta webbläsare är inte aktuellt, gillar FF 🙂

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Kaiia
2013-07-25 15:13
#3

Men det kan ju vara att man har olika inställningar på dom olika kontona :)

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

MonisN
2013-07-25 15:32
#4

Fast hon har aldrig ändrat inställningarna.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Kaiia
2013-07-25 16:30
#5

Ibland kanske man inte är medveten om att man gör det, eller att det händer iallafall.

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Liz85
2013-07-27 02:10
#6

Hur är det med cookies? Lagras det cookies på vanliga kontot men inte på gästkontot? Jag har bara ett konto på min dator så vet inte hur cookies beter sig när man har olika konton men kan ju vara det som behövs tömmas.

Annons:
farvendal
2013-07-28 12:13
#7

Ja.. rensa cookies, cach och allt sån skit. Eller bara rensa hela FF-profilen som finns på datorn.

Se till att din dator visar dolda filer. Gå sedan in på Start - Ditt namn - Appdata - Local - radera mappen för Firefox.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Inkanyezi
2013-07-28 19:01
#8

Bilderna kan vara blockerade på flera olika sätt med tillägg till FF. De vanliga sätten att blockera visning av bilder är att göra det med adblock, men också NoScript kan göra att vissa bilder inte visas.

Om man till exempel ber adblock att blockera *.jpg och *.tif och *.png, så slipper man det mesta i bildväg.

Det finns också andra insticksprogram som kan göra sånt. Kolla igenom inställningar och tillägg i FF för den användaren så hittar du säkert felet.

[VSK]
2013-07-28 20:53
#9

Högerklicka på ikonen och välj "kör som" sen väljer du gästkontot som funkar. finns inte "kör som" som alternativ så tryck på shift före högerklick.

Upp till toppen
Annons: