Annons:
Etikettinternet
Läst 3254 ggr
Frida B
2013-08-06 12:44

Hackad Gmail hjälp!

Hej! Någon har hackat min mejl, och nu försöker jag ta bort mitt mejlkonto. Har försökt att kontakta google/gmail men det går inte. Kan inte radera det själv då allt står på något konstigt språk (arabiska eller dyl) så jag förstår ingenting. Hjälp mig!! Hur ska jag göra?

(Visste inte vilken sajt jag skulle posta det på…)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Koggr
2013-08-06 12:46
#1

Varför ta bort hela kontot pga det? Och hur vet du att den är hackad? Normalt om någon hackar din mail innebär det att dom har ditt lösenord, då byter man bara lösenord.

Frida B
2013-08-06 12:51
#2

#1 Jag har bytt, men eftersom hela kontot står på arabiska kan inte jag heller använda det. Därför känns det säkrare att ta bort det.

Eller kan man göra någonting annat?

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[VSK]
2013-08-06 13:29
#3

#2

Fixa nån som kan arabiska, eller kopiera text och släng in i nån translate. -finns ju många såna sidor på nätet.

Koggr
2013-08-06 13:29
#4

Klicka på kugghjulet i övre delen av högra hörnet, det är för inställningar. Fjärde alternativet nerifrån är sen för olika kontoinställningar, övre alternativet i den sidan som kommer upp sen är för språk, jag hoppas att det kan fungera så långt. Vänstra rutan längst ner på den sidan sen är för att spara ändringar. Men det är för svenska, vet inte om det bli annorlunda någonstans på arabiska..

Zepp
2013-08-06 14:31
#5

Byt bara språk, klicka på olika tills du får fram något där du kan begripa texten.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

JonasDuregard
2013-08-07 19:37
#6

Här står hur man byter språk (på engelska):

https://support.google.com/mail/answer/69784?hl=en

Alternativt, leta efter den här texten och klicka på den: أتش تي أم أل الأساسية

Annons:
JonasDuregard
2013-08-07 19:38
#7

När du bytt språkl bör du omedelbart byta lösenord om du misstänker att ditt konto kapats.

ru4real
2013-08-08 17:38
#8

Och helst använda sig av 2-stegsverifiering; https://support.google.com/accounts/answer/1066447?hl=sv

Säkrare kan man göra det, men då blir det praktiskt jobbigt att använda.

Frida B
2013-08-08 17:40
#9

Fixat 😃 tack för all hjälp!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Upp till toppen
Annons: