Annons:
Etikettköp-och-sälj
Läst 1653 ggr
Madelone
8/10/13, 7:38 PM

Köpa ny dator med 0 kunskap. Hjälp snälla!!

Hej,

Jag har en lite mini-pc nu. När jag köpte den kändes det som en jätte smart ide. och jag gillade den. Men nu hatar jag den. Den är seg och är alldeles för liten.

Så jag behöver köpa en ny. Men jag kan ingenting om datorer.
Jag använder datorn till att spara mina recept i den. Sitta på nätet och kolla recept, fb för det mesta. Nyligen börjat att blogga. Spelar dataspel ibland när jag hade en dator som klarade av det. Skulle vilja ha det igen. Kan tänka mej att lägga max 7000 kr på en dator.

Någon som har något förslag eller som kan säga lite va jag borde tänka på när jag kollar?

Annons:
Koggr
8/10/13, 7:42 PM
#1

Vilken sorts spel handlar det om? Relativt nyttigt att veta när man sätter ihop en dator då om det är mer avancerade spel (typ inte sånt man spelar i webbläsaren) så spelar grafikkortet en viss roll i det hela. Men för 7000kr kan man få en rätt bra dator.

https://www.inet.se/produkt/1517134/taurus-limited-edition-gtx-650 Där är ett exempel på en hygglig speldator för 6 000kr.

Madelone
8/10/13, 8:25 PM
#2

När jag hade en dator som det gick att spela på så spelade jag black and white är nog det ända spelet jag kan komma på nu. och lite liknad såna spel. Sen vill pojkvännen och en tjejkompis att jag ska testa wow när jag får en bättra dator.

Glömde skriva förut att jag vill ha en bärbar dator. Förlåt.

Koggr
8/10/13, 8:41 PM
#3

Stor liten skärm?

https://www.inet.se/produkt/1970825/asus-s56cb-i5-gt740 nåt åt det här hållet kanske. Ska man ha mer för spel på laptop-fronten kommer det kosta mycket mer annars, men jag skulle gissa på att den jag länkat ska duga. Har inte haft så många laptops själv så angående märke vet jag inte vilket man ska vända sig mot.

KlyX
8/10/13, 9:41 PM
#4

Asus är bra med sina 2 års garanti.

Förslaget i #3 är bra

Madelone
8/11/13, 9:59 AM
#5

Tack för eran hjälp. :) Ska kolla på förslagen. :)

Upp till toppen
Annons: