Annons:
Etikettövrigt
Läst 3966 ggr
Mysan59
8/20/13, 12:00 PM

spillt vatten över tangentbordet

Ja som det står i rubriken så har jag drällt ner t-bordet på min laptop o nu fungerar det inte som det ska. Vissa bokstäver tar den inte så jag måste använda skärmtangetbordet vilket rätt jobbigt.

Dessutom hackar musen.

Någon som vet om/hur detta går att göra något åt?

Tacksam för hjälp.

Annons:
[Moa-]
8/20/13, 12:05 PM
#1

När var och hur?

Om något liknade skulle ske igen, koppla omedelbart bort all ström, batteri såväl som laddare, vänd datorn och skruva isär så mycket som möjligt och låt det torka ordentligt, flera dagar för att få bort all fukt. 

Är skadan redan skedd så är det troligen svårt att göra något åt det, har du testat att ansluta extern mus och tangentbord?

Fridaybrew
8/20/13, 12:18 PM
#2

Man måste ta bort alla ström samt batteri OMGÅENDE dvs inte ens stänga av på korrekt sätt om det går fortare att slita batteriet.

Nu är det med all sannolikhet försent att göra ngt men du måste främst torka ur datorn.

Jag torkar elektronik i ugnen på 55 grader som jag låter ligga där ett dygn och  man vänder grejerna lite titt som tätt. (funkar om det är rent vatten som spillts. samt efter ordentlig rengöring med tops och sprit) Har du använt sprit som rengöring låt det dunsta bort innan du sätter in den vidare i ugnen.

Är det ngt annat än vatten du drällt så måste du ta bort ALLT skit som socker och annat som finns i drycken.

Lättare att jobba över på jobbet 20 timmar och köpa en ny laptop egentligen.

Men jag gissar på att du är körd redan, lika bra att sikta in dig på att detta blev en dyrbar läxa.

/Fridaybrew

Mysan59
8/20/13, 12:34 PM
#3

Tack för era svar! Jo det är nog kört redan… 😕

Upp till toppen
Annons: