Annons:
Etikettövrigt
Läst 6472 ggr
Naathaliiiie
9/1/13, 3:54 PM

Ingen DVD-spelare...

Fick min skoldator i onsdags och tänkte installera Sims på den, men när jag kom hem såg jag att det inte fanns någon DVD-spelare : /
Jag blev riktigt besviken eftersom jag vill spela Sims och inte har någon annan dator att spela på heller…

Datorn vi fått är en HP ProBook 6470b.

Är det inte dåligt att inte alla datorer har en DVD-spelare? Och så undrar jag, det finns väl någon sak man kan köpa som går att ha CD-skiva i som man kan koppla in i datorn? Vad kostar det?
Kan man spela Sims isf?
Eller är det bäst att låta bli att installera det över huvudtaget? Datorn kanske blir ''dålig''? 

Sen en konstig sak är att på denna bild -- http://www.kuzniewski.pl/galerie/h/hp-probook-6470b-b6p73ea_116261.jpg ) som är på min dator, så finns det ju DVD-spelare? Jag har en sån ''lucka'' som finns på bilden men ingen knapp på eller något. Går inte öppna den. (vet att bilden inte är svensk) men konstigt ändå.


Annons:
Zepp
9/1/13, 7:36 PM
#1

Det är en skoldator va.. de köper in med egen spec.. och det är väl helt enkelt meningen att du inte skall installera något på den?

Förmodligen så har du inte ens tillåtelse till det enligt det du har skrivit under när du fick ut datorn.. och som skattebetalare så tycker jag det e bra!

Dvs om det är en skoldator.. så är den skolans egendom och då får du spela på din egen dator.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

ChristianK
9/1/13, 7:45 PM
#2

Köp en sån här och koppla in i en USB-port på datorn så har du fixat biffen:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1355076

Datorn blir inte "dålig" av att du installerar ett spel :) Så länge det är original, så är det inga "skumma" filer, virus osv. som kan nästla sig in i datorn.

Bunn
9/2/13, 6:37 PM
#3

Ursäkta att jag stjäl tråden, men jag har köpte en alldeles ny dator (Lenovo ideapad S500, heter den) och jag är inte vidare kunnig vad gäller datorer. Prescis som TS vill jag gärna kunna spela spel (The Sims 3, tex) men har upptäckt att min dator inte har någon "lucka" som man stoppar skivor i. 

Kan jag göra något åt detta på nåt sätt eller ska jag bara vara nöjd och glad över att ha en ny dator? =)

Zepp
9/2/13, 7:04 PM
#4

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Kaj
9/3/13, 9:45 AM
#5

Du bör naturligtvis inte installera något på din skoldator utan att prata med den tekniskt ansvarige på skolan först.

Jag tror även som Zepp att du inte ens kan installera några program med ditt användarid utan att det behövs ett administratörsid för detta.

Annons:
Upp till toppen
Annons: