Annons:
Etikettwindows
Läst 839 ggr
pernillaa
2013-09-03 10:55

Grafiska inställningar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Av någon anledning kan jag inte spela ett spel på datorn. Det kommer bara upp en ruta som ni ser på bilden.
Jag har försökt installera den senaste versionen av directX men jag har tydligen redan rätt version. Vad göra?

vet inte vad ni behöver veta men har en laptop, Acer Aspire med windows 7.

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
[VSK]
2013-09-03 12:26
#1

Har du installerat senaste patch till spelet?

Har du provat spelet i kompatibilitetsläge?

Har du senaste drivrutin för grafikkortet?

pernillaa
2013-09-03 14:50
#2

Ja spelet är uppdaterat. Det har gått bra förrut att bara välja att köra som administratör. Hur hittar jag drivrutiner till grafikkortet?

Ha en bra dag! // Pernilla

Zepp
2013-09-03 16:49
#3

På tillverkarens sida!

Kör Speccy så slipper du öppna burken och läsa på kortet.

http://www.piriform.com/speccy/download

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[VSK]
2013-09-03 17:56
#4

#2

Testa att köra i XP-läge oxå. SP3.

pernillaa
2013-09-04 08:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Laddade ner speccy. Vad här behöver jag veta för att huitta drivrutiner? Har varit inne på intels sida och kollat igenom listan med drivrutiner och de jag finner vara möjliga träffar finns inte när man klickar vidare. Står bara page not found…

Ha en bra dag! // Pernilla

[VSK]
2013-09-04 08:26
#6

#5

Du har två grafikkort. Spel skall du spela på det snabbaste grafikkortet, dvs Nvidia. Så ladda ned senaste nvidia-drivis. Sen kan du välja vilket grafikkort som skall användas till vad.

Annons:
Zepp
2013-09-04 10:39
#7

Kolla på grafikkortet.. vad det heter, kolla sen vilken version av drivare det har, kolla sen om det finns en nyare.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

pernillaa
2013-09-06 12:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Alltså jag har sökt på Nvidia drivrutiner och skrev in exakt det som står här med GT 420M m.m. Laddade ner det jag fick fram av sökningen och fick detta som svar….

Ha en bra dag! // Pernilla

pernillaa
2013-09-06 12:19
#9

Löste det.

Kom ihåg att jag skulle köra BB-flashback pro 4 recorder en gång och det kom upp en ruta där det stod någonting om några inställningar i windows och att den var tvungen att ändra dom för att kunna spela in. Avinstallerade programmet och då fungerade spelet plötsligt.

Ha en bra dag! // Pernilla

Upp till toppen
Annons: