Annons:
Etikettprogramvara
Läst 1332 ggr
Leakim72
9/3/13, 4:49 PM

Malware ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej.

Jag har en ny Lenovodator med Windows 8 som jag Avast gratisversion installerat på. Jag har flera gånger fått virusvarning från avast. Och efter varningen så frågar avast om jag vill starta om datorn och göra en skanning innan windows startar. jag har gjort detta vid varje varning och då hittar avast inget. Jag har även laddat ner Malwarebytes anti-malware gratisversion och skannat datorn men det hittar inget.

Nu har jag tittat lite i loggen från avast. bifogar bild på detta. virusvarningen kommer bara när jag inte gör något med datorn. och loggen säger att det är en fil i en av lenovomapparna. det följde med en del programvara för att uppdatera och övervaka div funktioner till datorn. det visar också i loggen att det är någon form av webaktivitet. kan det vara något av lenovoprogrammen som kontaktar en server för att se om det finns uppdateringar?

Är det möjligtvis så att det inte är något virus/malware utan att avast reagerar falsk på detta ?

tacksam för all hjälp jag kan få.

Med vänlig hälsning Mikael

Annons:
Zepp
9/3/13, 4:58 PM
#1

Mnje.. det är en fil som döper om musicfiler till rätt extention.. spelade du music under tiden.. låt bli det i så fall.. problem solved!

MODName renames all the MOD music files in the current directory to the
Module Title. MOD files with duplicate titles are treated in the
following way:
* The first file is renamed to its title.
* Subsequent files are left un-renamed, but the title is reported.
Must be run on a drive with long filename capability in order to work
properly.

  • File Name: modname.exe
  • Process Name: MODName 1.0
  • Author: Twaddle Software
  • Part Of: MODName 1.0
  • Size: 20000 byte
  • Version: 1.0,,,
  • Path: unknown file path
  • Date Added: 6/27/2010

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Leakim72
9/3/13, 5:08 PM
#2

Tack för svaret. Men jag spelar ingen musik på datorn. jag tolkar det som att avast "falsklarmar" rätt?

Finns det något sätt att komma runt problemet med att avast varnar för just denna filen?
/Mikael

Zepp
9/3/13, 5:35 PM
#3

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: