Annons:
Etiketthårdvara
Läst 1797 ggr
[lucii]
9/7/13, 2:43 PM

Rosa Tangentbord?

Efter flera timmar på google ger jag snart upp. Finns det inte något
tangentbord i ROSA?

Finns dock ett på ebay men är det inte jobbigt i längden att behöva trycka fram åäö på annat sätt?

Hoppas någon kan hjälpa mig här 🙂

Annons:
Inkanyezi
9/7/13, 2:59 PM
#1

Om bara knapparna finns på tangentbordet behöver man inte trycka fram åäö på annat sätt. Standardtangentbord har tillräckligt många tangenter. Det är bara de små krumelurerna oppe på tangenttopparna som skiljer, inunder är alla tangentbord lika. För den som är van spelar det ingen roll vad toppen på tangenten visar, till exempel om z står där man vanligen har y och vice versa. Ibland kan man helt enkelt skifta tangenttoppen, men annars kan man klistra på en liten lapp om man inte kommer ihåg vilket tecken man har var.

[lucii]
9/7/13, 3:11 PM
#2

Hur får man fram dem då om det är ett engelskt tangentbord? Förlåt för kanske dumma frågor men jag är inte så kunnig inom detta.

Inkanyezi
9/7/13, 3:48 PM
#3

Man ställer helt enkelt in datorn på att tangentbordet är svenskt, och antagligen är din dator redan inställd så, så det är egentligen bara att köra.

Tangenttopparna på vissa tangenter kommer att visa andra tecken än de som du får fram när du trycker på dem. Det gäller främst tangenterna till höger om M, L och P, men också flera tangenter i den översta raden.

[lucii]
9/7/13, 4:42 PM
#4

Tack! Hittade ett som är chockrosa/svart 🙂

Jalking
9/7/13, 5:06 PM
#5

Har du provat att helt enkelt googla på "rosa tangentbord"? Det finns, även svenska!
Här är ett hos Dustin.

[lucii]
9/8/13, 12:15 AM
#6

#5 Jag har googlat i flera dagar. Sorry men om du hade läst igenom sidan hade du sett att det är en gammal länk 😉

Annons:
Upp till toppen
Annons: