Annons:
Etikettmicrosoft-office
Läst 3605 ggr
annia1
9/14/13, 6:42 PM

Läsfönstret outlook 2010

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har nu office 2010 professional installerat på datorn och jag försöker få outlook som jag vill ha den. Jag är lite osäker på om det kallas läsfönster, men det är det jag tror det gäller.

Jag har kollat igenom alla inställningar jag kan komma på. Och jag har letat på nätet, men hittar ingenting om just det fältet jag har markerat på bilden. Så är det nån som vet om det går att ändra på det så jag får det mindre så att det som står där bara blir att stå på två rader istället för fyra som det är nu.

.

Annons:
Zepp
9/14/13, 7:19 PM
#1

Du har valt att visa medelandet undertill!

Om du ställer tillbaka det att visas vid sidan så får du allt nedanför att bara visa olika meddelanden, med huvudrubrik på en rad!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

annia1
9/14/13, 7:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag vill se texten i själva mailet och enklast för mig att läsa är att det ligger nedanför. 

Möjligt att jag missförstår dig. Om jag lägger det till höger så är området jag markerat lika stort. Och det spelar ingen roll hur mycket jag drar i fönstret så att det blir stort så blir inte det markerade området mindre. Utan det är dessa 4 rader i alla fall. Dessutom om jag lägger fönstret på sidan av då blir den andra (övre) delen på två rader istället för en.

.

Zepp
9/14/13, 10:27 PM
#3

Jomen.. isåfall har du gjort rätt och det är så det skall se ut!

Det är altså själva mailhuvudet du ser där med all vesäntlig information!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

annia1
9/14/13, 10:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Så om jag fattar dig rätt så går det inte att ändra utseendet på mailhuvudet då så att det bara blir på två rader istället för 4. Förstår inte varför det ska vara så mycket tomrum till höger på det.

Jag skulle vilja få det att se ut som det ser ut i window mail som jag har på vistan där är det bara två rader.

.

Zepp
9/14/13, 11:26 PM
#5

Det ser ut så i nyare program och det spelar ingen roll för i dag har folk större skärmar.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

annia1
9/14/13, 11:48 PM
#6

Ok. Inget att göra åt då. 

Vet inte om jag håller med dig om att folk har större skärmar. Är väl snarare så att fler och fler använder bärbara och fler och fler använder paddor. Fast visst på en padda kanske man inte installerar officepaket.

.

Annons:
Zepp
9/15/13, 11:20 AM
#7

Officepaket med Outlook är för att användas i nätverksmiljö.. dvs på företag!

Hemma använder jag Live Mail som är för hemmabruk.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

annia1
9/15/13, 11:03 PM
#8

Live mail (om det är samma som jag har till win7) har ju i stort sett lika stort huvud. Det är på tre rader. Jag tittade aldrig om jag kunde ändra storleken på det för jag blev aldrig vän med det tack vare den vänstra kolumnen med vyerna. Då jag har flera mailadress/konton så tycker jag den kolumnen är så stor och bökig.

Outlooken passar mig bättre, men inte helt vän med den heller. Stora huvudet får jag väl vänja mig vid.

.

Zepp
9/15/13, 11:40 PM
#9

Ha, jag fick bort hela raden!

Kryssa ut att huvudet skall visas!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

annia1
9/16/13, 12:30 AM
#10

Vilket program pratar du om. Live mail eller outlook. Och vart hittar du den. 

För jag var in och slog igång win7 och kikade på båda, men hittade det inte på nåt av dom. Nu är det möjligt att jag inte hittade det eftersom jag börjar bli trött.

.

Upp till toppen
Annons: