Annons:
Etikettövrigt
Läst 1625 ggr
[Crazyy]
9/15/13, 7:06 PM

Datorberoende, hjälp!!

Hej, det är så att jag är dator & ipad beroende, det ända jag gör är att sitta vid datorn och ipaden och när jag försöker göra nåt annat kommer jag inte på nåt att göra och så sätter jag mig vid datan/ipaden igen och det känns som om jag inte ens har nåt liv. Och nej, det hjälper inte att stänga av datorn och ipaden, det kanske verkar enkelt men det är jättesvårt, det är typ som rökare är beroende av att röka, snälla hjälp! :'( jag vill inte att det är såhär det ska vara hela mitt liv (jag är bara 13) :'(

Annons:
-Idaoh-
9/15/13, 7:16 PM
#1

börja med någon sport , efter ett tag kommer du ha mer energi till att göra annat roligt , va ute med kompisar eller nått :) . be din morsa ta internet sladden och ge dig den endast nån timme på kvällar/helger . ta ett snack med dina föräldrar så kan de nog hjälpa dig , de finns där för en även fast man oftast inte vill prata med dom i din ålder :)

[Crazyy]
9/15/13, 7:17 PM
#2

#1 jag går redan i sport, vi har ingen internet sladd, bara modem som alltid är på, mina föräldrar har gett mig dataschema flera gånger men det har inte funkat :/

-Idaoh-
9/15/13, 7:21 PM
#3

hmm .. men då när ni haft schema har väl du inte velat sluta , nu är de ju du som vill sluta så ta ett prat me dina föräldrar igen , går även att sätta internet klocka på datan eller hur man ska förklara , att modemet inte funkar till datorn mellan en viss tid , de gjorde min killes pappa när han satt för mkt på datan å sket i skolan :) sen tror ja inte du behöver de , men du kan alltid ta en promenad me din mamma/pappa , cykla .. jaa the sky is the limit :)

börja me en hobby ? rita,sticka,virka,måla .. :)

[Crazyy]
9/15/13, 7:24 PM
#4

#3 joo, jag ville sluta även när jag hade schema, fast jag kunde inte :'( och om jag inte har tillgång till internet kommer jag bara sätta mig vid Ipaden och spela :( Jag har prövat att måla, gick inget vidare, sticka och virka tycker jag är tråkigt, åhh jag vet inte vad jag ska göra :/

AkaiTsuki
9/15/13, 7:28 PM
#5

Tagga ner lite på spel och sådant på datorn. Var inte lika "jag måste bara" Fast ta inte allt på en gång att du ska sluta utan ta det stegvis.
Om du kanske spelar ett spel och sen brukar köra 3 levlar om dagen, tagga ner till 2 levlar om dagen och sedan minska till 1 om dagen.
Och om din hjärna verkligen vill vara där så gör något nyttigt som att göra sudokus istället för ex candy crush 

Hur du ska minska tiden vid saker som datorer och ipads beror helt på vad du gör med dem

//Joanna

-Idaoh-
9/15/13, 7:28 PM
#6

prata me kompisar i din klass å umgås me dom på fritiden , gå å sätt er i en park , eller ha myskväll me film hos nån av er , i början är de alltid jobbigt , men med disciplin och vilja kommer man långt :)

Annons:
[Crazyy]
9/15/13, 7:30 PM
#7

#5 på datorn brukar jag inte spela, jag brukar läsa bloggar, kolla fb mm. #6 jaa, vi brukar det :) men när jag kommer hem så blir det datorn igen :p

-Idaoh-
9/15/13, 7:35 PM
#8

jag sitter väldigt mkt vid datorn själv men jag jobbar och har mina hobbys som tar upp mycket tid att de självmant blivit mindre data och mer "liv"

[Crazyy]
9/15/13, 7:38 PM
#9

#8 okej, har du några tips på vad man kan göra föurtom sporta,måla,va med kompisar,läsa,plugga? :)

-Idaoh-
9/15/13, 8:01 PM
#10

naglar är ett riktigt bra tidsfördriv och löjligt kul :)

jag själv gör akrylnaglar , fransförlängning å allt som har me löshår att göra .. sen så brukar ja sticka/virka på hösten så man har en snygg mössa med matchande halsduk :) tycker man de är svårt så finns de en pryl som heter påtring som man kan ha som nybörjare , den är skit rolig och de blir alltid perfekt ;)

[Crazyy]
9/15/13, 10:00 PM
#11

#10 ja, naglar är jättekul att måla och så!:D

Upp till toppen
Annons: