Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1470 ggr
WarMinerTool
2013-09-28 11:47

Tips på speldator?

Hejsan!

Är just nu på jakt efter en stationär speldator! Med en maxbudget på 8.000kr!
Spelen jag kommer spela är väl Minecraft, Battlefield 3, GTA och lite Call of Duty kanske. :)

Någon som har ett bra förslag?

(PS, jag är inte kunnig inom datorer så det ska inte vara en dator som man bygger själv)

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

Annons:
[Nathalie62]
2013-09-28 12:45
#1

Det finns en hel del att välja på, det bästa vore om du hade någon som kunde hjälpa dig mer specifikt på vilka detaljer som är nödvändiga för just dig.

Kan åtminstone tipsa om Komplett.se som har lite av varje för ett relativt lågt pris

Zepp
2013-09-29 08:51
#2

http://www.inet.se/kategori/84/speldatorer?Sort=price-a

Om du inget vet om datorer så räcker det att kika på Benchmarken, det är den generella prestandan på datorn!

Och man får vad man betalar för!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Fridaybrew
2013-09-29 16:12
#3

Satte upp lite krav så att rimligen bör någon av dessa uppfylla dina krav. JAg valde att inte sortera bort de med för högt pris för att nu ser man vad som ingår i dom paketen o kan sen jämföra det med de billigare.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s143510707&o=produkt_pris_inkmoms#rparams=l=s143510846

Testa att kika på blocket också, det går att pruta på priserna som finns på blocket en aning. Innan du köper på blocket så kopiera namnet på delarna i datorn en och en och kopiera in namnet på delen i prisjakt då får du se vad den kostar nu. sen plussar man ihop allt så kan du se vad datorn egentligen kostar om du köper den ny. Detta kan man göra även utan att veta något alls om datorer.

Copy-paste-sök =)

Har du några egna grejer redan hemma som skärm tangentbord mm?

För det blir generellt bäst att köpa datorn för sig sen skärm för sig o tangentbord för sig osv osv då det är så personligt med vad man gillar för grejer. Så undvik paket där ALLT ingår.

/Fridaybrew

Upp till toppen
Annons: