Annons:
Etikettövrigt
Läst 678 ggr
elsa_2012
10/5/13, 4:09 PM

dator via tv:n

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan någon Hjälpa mig att få datorns bild till tv.n?
Går via hdmi, har rätt sladd iaf, det har jag kollat upp.

Jag har en stationär dator, windows 8.a.

Jag har gått in på inställningar och ändrat bildskärm till bilden nedan.
Jag har testat att ha olika upplösningar, ifall den rekommenderade är för stor upplösning, men detta hjälpte inte..
Jag har ändrat på tv.n
testat att ha hdmi, hmi2 osv. Ändrade även på inställningar att tv.n skulle söka enhet, vald till dator, men skärmen e fortfarande svart på tv:n

Så snälla hjälp mig, vad gör jag för fel?
Skriv gärna utförligt hur jag ska gå tillväga, jag o datorer ;)

tack

Annons:
lergrodan
10/5/13, 11:31 PM
#1

Har du testat att bara använda tvn som bildskärm?

OT tips: Du verkar använda 3st virusskydd. Det är bland det sämsta man kan göra då de olika anti-virusprogrammen kan "krocka" med varandra och ta bort filer som behövs för att datorn ska fungera.

[Nathalie62]
10/5/13, 11:41 PM
#2

Det ska ju fungera när du gjort vad som angivits ovan och tyvärr är det en sådan grej man oftast måste se själv för att komma på vart felet kan vara, har du någon som kan hjälpa dig elsa?

bjorsa
10/6/13, 11:39 AM
#3

Är teven på och hdmi kabeln inkopplad innan du startar datorn så att den känner av hdmi och teven ?

beem
10/6/13, 2:59 PM
#4

Jag hade ett enormt jobb att få det att fungera.   Jag gjorde rätt men inget hände. Problemet var att jag gick för snabbt fram mellan det jag tryckte på olika inställningar. TV / dator behövde lite mer tid för att hitta varandra. Vänta lit mellan varje moment så kanske det går bra.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

SimsBrooke
10/7/13, 11:54 AM
#5

När jag pluggar in en ny skärm i min dator behöver jag trycka på Identifiera, men det kanske du har gjort?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Upp till toppen
Annons: