Annons:
Etikettwindows
Läst 2402 ggr
HUMAN0ID
10/5/13, 10:53 PM

MyStart

Hej! Har nu fått MyStart by Incredibar på datorn.. Har testat alla möjliga virusprogram men alla visar att datorn inte har virus (även dom som folk tipsat om). 

Läste detta och testade det.

"Klicka på: Start. Sedan Dator. 

Klistra in detta i "adressfältet" högst upp (dah!) och tryck enter: C:\Program Files (x86)\

Scrolla ner till mappen Perion och TABORT den."

Men det fanns ingen mapp som hette så eller något liknande som MyStart. Kollade igenom massa olika saker men hittar inget. Vad ska jag göra för att få bort skiten? Datorn är segare än någonsin och snart kastar jag bokstavligen ut den om jag inte får ordning på detta!


Annons:
[Nathalie62]
10/5/13, 11:29 PM
#1

Har du testat Revo uinstaller? Eller med ccleaner?

[Nathalie62]
10/5/13, 11:32 PM
#2

Förstår att det är frustrerande men jag kan konstatera att det inte är något virus, datorn ska dock inte bli seg på grund av denna toolbar men du bör i alla fall kunna hitta det av någon utav de alternativ jag angav.

ru4real
10/6/13, 10:09 AM
#3

Det enklaste man kan göra är att ibland googla på just det namnet, t ex; "Ta bort MyStart by Incredibar" och följa de tipsen man får. Funkar nästan alltid.

ru4real
10/6/13, 10:18 AM
#4

Du skall manuellt leta efter den mappen, den kan ligga i antingen c:\program, c:\program files, c:\program files(x86) eller ev i c:\windows.

Tydligen dyker den inte upp om man letar efter den via windows sök-funktion, utan du måste manuellt gå igenom de katalogerna. Hittar du den och tar bort den så skall det bli normalt igen.

Annars kanske man kan leta efter den i regedit, men det är lite överkurs, gör man fel i registret kan datorn uppföra sig underligt efteråt, så jag brukar aldrig rekommendera det till nybörjare.

HUMAN0ID
10/6/13, 10:50 AM
#5

Har testat Ccleaner. När jag googlar hittar jag en massa program man ska ladda ner som tar bort det men känns sådär halvpålitligt.. 

Ska fortsätta leta lite till!


papa-bear
10/6/13, 11:13 AM
#6

shit happens när man installerar freeware och man inte ser efter vad som är ibockat på sidorna som fladdrar förbi när man klickar på "nästa/next".

det kan inte upprepas tillräckligt ofta, titta alltid igenom vad som är ibockat när ni installerar freeware, de är alltid/för det mesta sponsrad av toolbars eller annat kul, och vill man inte ha dessa toolbars måste man läsa igenom vad som står på sidorna. 

ett exempel från adobe:

när man hämtar flash player från dem, finns alternativet att även installera något från norton, så till och med en aktör som adobe har sponsorer på sina gratisgrejer.

Annons:
[Nathalie62]
10/6/13, 11:39 AM
#7

#5, Prova Revo uinstaller också. Då väljer du den som det står 1.95 på.

HUMAN0ID
10/6/13, 5:21 PM
#8

Dum som jag var hade jag inte märkt att mitt virusskydd hade stängts av… Tittade på ett klipp på youtube. Funkade nästan men sökte mig vidare lite själv och hittade tillslut ett sätt att få bort det!


[Nathalie62]
10/6/13, 9:34 PM
#9

#8, Delge gärna informationen om hur du tog bort det HUMANOID 😃

bamse6311
10/7/13, 1:51 PM
#10

#8
Säger som #9.

Berätta gärna hur du gjorde för att få bort den.

Hade för en tid sedan problem med något som hette Mysearch dial som lade sig både som startsida och sökmotor.

Avinstallerade den med Revo men skiten återinstallerade sig själv igen.
Testade med både CCleaner, Malwarebytes Anti-Malware, SuperAntiSpyware samt AdwCleaner men inget tog bort den.

Fick helt enkelt göra en systemåterställning till dagen innan jag fått skiten.

Bästa hälsningar,
Bertil

Zepp
10/7/13, 11:41 PM
#11

Det e mycket roligare att spåra vilken fil som döljer själva installationen, det tar lite tid, kräver lite kunskap och tålamod!

Att göra systemåterställning är fusk anser jag.. och filen finns kvar.. om även inaktiv då den inte längre har något skrivet i registret.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: