Annons:
Etikettövrigt
Läst 877 ggr
Castiel.
10/8/13, 4:50 PM

Problem med nyinköpt batteri

Jag är verkligen skit trött och irriterad på att min dator hela tiden ska krångla och det är min pappa också. För att vara ärlig så har jag INGEN aning om hur det här kan vara mitt fel. Jag har varit försiktig med datorn sen jag fick den förra året (den är dock gammal, säkert från 2006.) och pappa sa aldrig till mig att jag skulle ta ut sladden när batteriet var fulladdat så hur skulle jag kunna veta det liksom?

Mitt förra batteri som pappa bytte när jag fick datorn funkade hur bra som helst - samma sak där, han sa aldrig till mig att dra ut sladden när batteriet var fulladdat - och en dag när det var strömavbrott och jag skulle använda datorn så stängdes den av direkt när jag drog ut sladden. Så jag bara fortsatte ha sladden i så länge det inte var strömavbrott. 

Pappa beställde ett nytt batteri till mig för 800 kr i Augusti och samma sak där, han sa aldrig till mig att dra ut sladden och han sa inte att jag INTE skulle använda extrabatteriet som jag fick av honom för det förstör det nya batteriet och jag fick reda på allt det här i Lördags. Nu krånglar det nya batteriet och pappa säger att det är mitt fel och jag blir så frustrerad för jag visste ju inget! 

Till själva problemet: 

Jag har börjat köra på den tekniken pappa berättade för mig - att jag ska dra ut sladden när batteriet är fulladdat - och i början så funkade det jätte bra, ända problemet var att datorn stängde av sig när jag drog ut sladden, men jag startade upp den och sen stod det att batteriet skulle hålla i ca 5 timmar vilket är korrekt. 

Men sen jag började med den här tekniken så har batterilängden förminskats. Datorn stängs fortfarande ner när jag drar ut sladden och då står det att längden för ström är 2 timmar - vilket inte är rätt - och när jag sätter på datorn igen så står det fortfarande 2 timmar och dessa 2 timmar går SNABBT. Igår tittade jag på film på datorn och helt plötsligt så hade jag gått från 2 timmar och 58 minuter till 59 minuter. 

Batterilängden hoppar en del också. Ibland säger den 2 timmar, ibland säger den 3 timmar. Men aldrig 5 timmar som den ska vara. Eftersom batteriet är såpass nytt så kan jag fortfarande reklamera den (ni får gärna ge mig tips om vad jag ska tänka på när jag reklamerar en vara) så om pappa säger att batteriet verkar vara förstört (vilket inte borde vara mitt fel) så kommer vi reklamera den och förhoppningsvis få ett nytt batteri utan kostnad. 

Datorn som jag har är en HP Compaq 8510w så jag vet inte exakt hur gammal den är därför vänder jag mig till er. 

Gammal dator + nytt batteri = förstört batteri????? 

Kan det vara så? Har även läst att Windows 7 kan orsaka problem med batteriet, är det sant eller falskt?

Snälla hjälp mig, vill inte att min pappa ska vara arg på mig!!!

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Annons:
Zepp
10/8/13, 10:04 PM
#1

Man behöver inte stänga av laddningen.. det var andra typer av batterier.. för säg 25 år sedan!

Grejen däremot.. är att batterier är färskvara.. gäller för övrigt all elektronik.. altså din dator oxå!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: