Annons:
Etikettinternet
Läst 1083 ggr
Zynell
10/17/13, 3:42 PM

Webbsidan har kollapsat.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Vet inte om jag är inne på rätt sajt, men jag har problem med en internationell sida för författare och läsare. Goodreads heter den och adressen dit är: www.goodreads.com.

Sajten verkar ha "kollapsat" för mig, eller hur jag nu ska försöka beskriva det. Allt har hamnat huller om bullet och jag vet inte vad det kan bero på. Det är endast denna sajt som har blivit sådan. Kan det bero på någon inställning eller något annat? Det har varit så i några dagar nu. 

Jag tog en skärmbild för att visa mer exakt.

Annons:
[Nathalie62]
10/17/13, 6:12 PM
#1

Har du råkat banna något script som webbsidan behöver för att kunna visas korrekt? Är det något tillägg du har som strulat till det? 

Active Scripting, ActiveX och Java är alla involverade i att forma sättet som information visas på en webbsida. Om dessa funktioner blockeras på datorn kan det störa visningen av webbsidan. Du kan återställa säkerhetsinställningarna för att se till att dessa funktioner inte blockeras.

Du kan också prova inaktivera addons en och en och se om det hjälper, töm historiken i din webbläsare också och starta sen om den igen. För varje gång du öppnar en webbläsare så lagrar datorn en lokal kopia av den webbsida i en temporär fil. Om storleken på temporära Internetfiler blir för stor kan vissa visningsproblem uppstå när man öppnar webbsidor.

Zynell
10/17/13, 7:06 PM
#2

Jag har tyvärr inte den blekaste aning vad jag har gjort, eller om jag har gjort något. Det är samma problem med sajten på min Iphone och läsplatta, men sajten fungerar fint på min sons dator. 

Hur återställer man säkerhetsinställningarna?

Inkanyezi
10/19/13, 9:58 PM
#3

Det kan också vara någon uppgradering av skript på sidan som inte är kompatibel med dina webbläsare, så ett sätt att komma runt det kan vara att använda en annan webbläsare. Nyligen har ett flertal webbsidor graderats upp så att de inte längre fungerar i äldre webbläsare. Det heter att "webbläsaren inte stöds" av sidan, men sanningen är att det är webbsidan som inte har stöd. Till exempel har gmail och SEB ändrat webbskripten nu i helgen så att de inte längre fungerar i äldre versioner av Firefox.

Så prova en annan webbläsare (eller uppgradera den du har) och se om det funkar där. Man kan ha hur många som helst, så det är inte någon nackdel att stoppa in en till. Opera är ett bra alternativ. Den brukar klara det mesta.

Zepp
10/19/13, 10:18 PM
#4

Töm cachen.. det är för att inte hela sidan med script och allt laddat färdigt.. då visas sidan inte på rätt sätt.

Har hänt mig flera gånger nu på några dagar.. bara att ladda om när cachen är städad.

Ofta olika störningar på nätet som gör det, tex uppkopplingar som avbryts.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Zynell
10/19/13, 10:23 PM
#5

Tack för era tips. Sidan har kommit igång igen, av sig själv, trots att den inte fungerade i flera dagar. Lyckades inte lista ut vad det berodde på. Kanske var det något från deras sida. 🤔

Upp till toppen
Annons: