Annons:
Etikettwindows
Läst 1100 ggr
Ove-D
10/21/13, 11:14 AM

Problem med Windows 8 på min laptop

Ibland när jag skriver inlägg i olika forum (ifokus, Facebook mm) kan jag inte skriva utan att det dyker upp en meny på högersidan. Ibland är det när jag skriver "i" och ibland "jag" osv… Jag har inte lyckats komma på hur jag ska göra för att komma ifrån det utan att stänga ner fliken och öppna ny. Då funkar det.

Ibland när jag trycker neråtpil minimeras fönstret, men bara ibland.

Sen gillar jag inte bildvisningen då det inte går att bläddra bland bilder i samma mapp. Går det att göra något åt? 

Jag har en "musplatta" på datorn som är väldigt känslig. Går det att ställa in/ändra?

Annons:
[Nathalie62]
10/21/13, 2:33 PM
#1

Jag hänger nog inte riktigt med hur du menar, vill du förklara mer specifikt? Kommer menyn upp när du börjar skriva? Vad står det i menyn? 

Kan du inte öppna windows fotovisare för att se bilderna i bildmappen alls? Finns det alternativ om du högerklickar?

Personligen har alltid jag ansett att musplattan är känslig och gör lite som den själv vill, använder därför alltid en trådlös mus istället så det är mitt tips.

Ove-D
10/22/13, 8:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Igår kom denna menyn upp:

[Nathalie62]
10/22/13, 2:13 PM
#3

Det var sannerligen underligt, det bör ju vara något galet med inställningarna, tyvärr har jag ingen blekaste aning annars.

Ove-D
10/22/13, 2:23 PM
#4

Jag funderar på om det är någon bug eller nåt eftersom det funkar ett tag när jag öppnar ett annat fönster/flik.
Sen fixade det sig med bildvisningen! Jag högerklickade och ändrade standardprogram att visa bilderna i… TACK!

[Nathalie62]
10/22/13, 2:30 PM
#5

#4, Det var ju skönt att det första var enkelt åtgärdat Ove-D 🙂

Angående det andra, spelar det någon roll vilken webbläsare du använder? Har du testat med olika?

Ove-D
10/22/13, 2:47 PM
#6

#5 hm… Där sa du något! Jag använder Explorer eftersom de spel jag brukar spela fungerar bäst med det. Men jag kanske ska testa annan webläsare! :-)

Annons:
Kaj
10/23/13, 10:34 AM
#7

Detta är ju Windows 8s program och sökpanel. Den kan antingen aktiveras genom att man för muspekaren till höger men kan säkert även aktiveras med någon form av snabbtangenter eller kombination av då man trycker på två knapper såsom Windows kanppen + någon annan tangent

Kolla här ifall du gör någon av dessa funktioner windows 8 snabbtangenter

Ove-D
10/23/13, 10:48 AM
#8

Hm… ja så kanske det är att jag kommer åt windowstangenten… 😮

Ove-D
10/24/13, 11:15 AM
#9

Jag

Ove-D
10/24/13, 2:11 PM
#10

Datorskrälle! Nu har jag satt i en extern mus för att se om det är musplattan som bråkar… *håller tummarna*

Upp till toppen
Annons: