Annons:
Etikettprogramvara
Läst 816 ggr
deeman
10/24/13, 3:45 PM

Sandlådan som ger ökad säkerhet

Är du paranoid av att din brandvägg och ditt antivirus kanske inte räcker till? 

1 Sandboxie (SB) är lösningen. 

SB är ett komplement till vare sig det är ett betalt säkerhetspaket eller om du kör fria varianter av brandvägg resp. antivirus mm.

Normalt sett (i PC världen)😉så sprids installationer av spel och program lite var stans på hårddisken. Via SB kan du installera eller köra program i en mer samlad grupp och i en isolerad miljö. Därmed ökar  per automatik säkerheten på flera plan.

http://www.sandboxie.com/

__________
I betalversioner av ett antivirus-program eller ett säkerhetspaket kan det redan finnas liknande säkerhetsfunktioner.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Annons:
bamse6311
10/24/13, 4:48 PM
#1

TS deeman

Kommer den med svensk text när man installerar?

Bästa hälsningar,
Bertil

deeman
10/24/13, 5:48 PM
#2

#1

Ja, - du får bl.a svenska som språkalternativ vid installation.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


bamse6311
10/24/13, 6:09 PM
#3

#2 deeman

Tackar så väldigt mycket för svar.
Underlättar för mig betydligt när det är svenska menyer.
Skall absolut testa detta.

Bästa hälsningar,
Bertil

beem
10/24/13, 8:29 PM
#4

Det kan finnas i programmet också bla i Avast Pro finns det sandlåda.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

deeman
10/25/13, 12:02 AM
#5

#4 Ja det kan finnas egna sk sandlådor i betalvarianter eller andra säkerhetspaket. Just Sandboxie är dock ett komplement som sagt.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


[VSK]
10/25/13, 6:43 AM
#6

Tyvärr så kan en bra "hacker" lura Sandboxie, men det är ju 1000ggr bättre att använda SB än ingenting alls.

Annons:
deeman
10/25/13, 9:39 AM
#7

#6 En duktig och riktigt insnöad hacker kan nog lura vad som helst, antingen använder man det eller inte. Men det är som du säger "Bättre än inget alls". Trillade över Sandboxie och ville rek. det i skrivande stund, men det finns kanske något FRITT alternativ som är ännu bättre än just Sandboxie?

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


[VSK]
10/25/13, 11:05 AM
#8

njae jag vet ej nåt bättre alternativ än sandboxie vad jag kan komma på. det är ett enkelt och bra program. 🙂

Upp till toppen
Annons: