Annons:
Etikettprogramvara
Läst 4180 ggr
beem
10/29/13, 7:27 PM

Få bort snap.do från datorn.

Jag försöker få bort snap.do från datorn.

Jag har följt dessa steg:

http://www.datormagazin.se/artiklar/experten/20130809/ta-bort-snapdo

Jag hade det på min förra dator och då gick det ta bort genom att följa instruktionerna i länken men nu går det inte. 

Jag hittar tips som leder till att ladda ner ett program men det vill jag inte göra.. 

Jag läste  att det ofta kommen med tredjepartsprogram. Jag har installerat min gamla skriva och där ingick program från annan part (Photoimpression). Kan det ha kommit med det ?

Hur ska jag få bort det ?


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
[Nathalie62]
10/29/13, 7:32 PM
#1

Har du testat om det går att få bort med Revo uinstaller?

beem
10/29/13, 9:03 PM
#2

#1 Det måste jag ju ladda ner. Skulle helst vilja att det går ta bort utan ett program som jag ska ladda ner.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

beem
10/29/13, 9:31 PM
#3

Jag gjorde en ny sökning i registereditorn och nu hittade den 2 st snap.do som inte fanns där  i tidigare sökning.

Kan snap.do ligga dolt och sen söka sig in i registereditorn trots att det är rent nu ?


Sorg är kärlek som blivit hemlös

KlyX
10/29/13, 10:09 PM
#4

Tagit bort alla snap.do registernycklarna efter avinstallation/webbläsarnollställ? Det borde ju få bort det

beem
10/29/13, 10:20 PM
#5

#4 Jag har gjort det som beskrivs i länken. Min fundering är  - då jag gjort det tidigare i kväll så fanns inget snap.do i registernycklarna men då jag senare gjorde en ny sökning fanns det. Hur kan det bli så ? Kan snap.do ligga dolt och plötsligt nästla  sig in i registernycklarna ?

Jag tror det är rent nu men undrar varför det dök upp senare - eller så får jag vara glad så länge det varar.😂


Sorg är kärlek som blivit hemlös

ru4real
10/31/13, 2:04 PM
#6

Ta för vana att alltid installera program i avancerat eller liknande läge, så du kan svara nej på allt som de vill installera förutom huvudprogrammet. Förvånansvärt många stora företag skickar med en massa skit i form av reklamprodukter och liknande som sedan är ett elände att få bort.

Och ja, program kan ligga och lura för att sen "krypa in" i registret utan din medverkan, typ virus/trojaner och annat knytt. Ett bra antivirus och och självkontroll hjälper långt.

Annons:
beem
10/31/13, 5:01 PM
#7

#6 Ett bra tips som jag verkligen ska ta till mig.

Som jag förstår är ju inte detta virus / trojan…..eller har jag fel ? Du menar att snap.do kan finnas kvar och börja spöka senare. Jag har gjort om stegen i länken i mitt första inlägg flera gånger och hittar inget nu.

Jag testar just nu olika virus betalprogram. Jag har F-secure i datorn just nu och den hittar inget skadligt.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

beem
1/8/14, 4:02 PM
#8

Jag har gjort en scanning med Malwarebytes och den hittar då snap.do i register key i min dator.

Jag startar registeridotorn och  söker  på snapdo och den hittar 1. 

Jag tar bort den och gör en ny sökning och den hittar nu 2 snapdo. Jag tar bort dessa 2 och gör ytterligare sökning och nu hittar den 3 snapdo.

Varför hittar den inte allt direkt ?


Sorg är kärlek som blivit hemlös

annia1
1/8/14, 4:58 PM
#9

beem nu vet jag inte, men att det kommer tillbaka beror antagligen på att du har grundprogrammet kvar som gör att det återinstallerar sig gång på gång.

I den länk du själv gav så står det att du ska leta efter program som kommer från resoft.LTD bland lägg till/ta bort och ta bort om du hittar nåt från det företaget.

Jag sökte på nätet på snap.do och här kommer ett par länkar. Denna från googles forum där finns det flera olika namn på program dom varit tvungna att ta bort för att bli av med snap.do. På firefox forum så skriver en att den fått bort det genom att använda programmen som finns på denna länk.. Det första programmet som anges Fix it (adware removal) har jag aldrig använt så jag vet inte vad det är. Tyvärr är ju allt på engelska.

.

beem
1/8/14, 6:26 PM
#10

#9 

Jag har gjort det övriga du föreslår. Min fråga var bara varför den inte hittar allt på första sökningen i registereditorn ?


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Rita-S
1/8/14, 6:35 PM
#11

#10 Det är inte säkert den gömmer sig där. Kolla scheduled tasks (schemalagda aktiviteter), temp-mappen och ad-ins i nätläsarn.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

annia1
1/8/14, 6:41 PM
#12

beem Nu vet jag inte om jag missförstår. För svaret är att det verkar installera sig på nytt varje gång. Så du måste hitta grundprogrammet och få bort det.

En annan sak jag sett när jag läser på nätet är att om man synkar saker mot molnet så kan program återinstallera sig den vägen. Men det har jag ingen aning om hur det funkar eller hur man ska göra för att bort det då.

.

beem
1/8/14, 7:24 PM
#13

#12 Jag menar - varför hittar inte sökningen i registeredit grundprogrammet också ?

Efter att ha tryck sök i registeredit om och om igen så verkar det nu vara borta.

Jag har inget som synkar mot molnet……inte vad jag vet.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
annia1
1/8/14, 7:33 PM
#14

Får hoppas det är borta nu då.

Nja, grundprogrammet i sig kan vara ett helt ok program och det blir då inte upptäckt. 

Det du kan göra om du inte redan gjort det. Gå in på lägg till/bort listan och titta på alla program där och se om du hittar toolbars kan stå tex ask toolbar eller search toolbar. Som regel så behöver man inte nåt sånt så hittar du såna så avinstallera dessa. 

Likaså om du inte redan gjort det gå igenom alla tillägg du har i webbläsarna och även titta på alla sökmotorer. Och ta bort så mycket som möjligt. Och göra det i alla webbläsare.

.

beem
1/8/14, 7:47 PM
#15

#14  Aha det är så. Ja det övriga du säger har jag gjort.

Tack för hjälpen.

#11 Tack för tipsen. De kan vara bra att veta nästa gång det blir problem.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Upp till toppen
Annons: