Annons:
Etikettinternet
Läst 2128 ggr
beem
2013-10-29 22:15

Synkroniseringsfel

Jag har bytt webläsare från IE 10 till Google Chrome. Jag får ett felmeddelande i Google Chrome  ( menyn uppe till höger - de 3 ränderna ). Synkroniseringsfel. Uppdatera lösenfrasen för synkronisering.

Jag har googlat och ser hur det ska åtgärdas men jag kan inte få fram var problemet har uppstått. Jag har  inte gjort några ändringar i mitt googlekonto - samma lösenord som jag alltid haft.

Kan någon förklara för mig.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
[Nathalie62]
2013-10-29 22:35
#1

Prova töm all din historik och se om det funkar bättre.

Något jag rekommenderar är LastPass (lösenordshanterare) då uppstår det aldrig sådana problem.

beem
2013-10-29 22:49
#2

Jag har tömt historiken - hjälpte inte. 

Det är ju inte så att jag anger fel lösenord på kontot i Google. Jag har bara ett Googlekonto till min blogg och det kommer jag in på - testade nyss.

Vad är det som det kontot vill synkronisera med - jag förstår inte sambandet.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[Nathalie62]
2013-10-29 23:07
#3

#2, Detta är vad jag läste när jag sökte, har du försökt åtgärdat det med alternativen nedan?

Det här meddelandet visas om du anger en synkroniseringslösenfras på en dator eller om du nyligen har ändrat lösenordet för Google-kontot.

Om du har angett en synkroniseringslösenfras på en dator måste du ange samma lösenfras på alla andra synkroniserade datorer. På andra synkroniserade datorer kan det hända att ett fel visas på Chrome-menyn Sync error där du uppmanas att uppdatera lösenfrasen.

Så här åtgärdar du problemet:

  1. Klicka på Synkroniseringsfel: Uppdatera synkroniseringslösenfrasen. på Chrome-menyn.
  2. Under Krypteringsalternativ i dialogrutan Avancerade synkroniseringsinställningar visas något av följande:
    • "Dina data har krypterats med ditt lösenord för Google." Om detta meddelande visas anger du dina tidigare användaruppgifter för Google-kontot.
    • "Dina data krypteras med en synkroniseringslösenfras". Om det här meddelandet visas anger du synkroniseringslösenfrasen som du har skapat.
beem
2013-10-29 23:12
#4

Jag har läst detta men inget gjort än. Jag vet hur jag ska göra.   Min fråga var bara var synkroniseringsfelet uppstått. Jag är nog dålig på att förklara. När jag öpnnade surfplattan för en stund sen får jag anmodan att synkronisera bla. vänner  mm  så jag antar att det är där sammanhanget ligger.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[Nathalie62]
2013-10-29 23:14
#5

#4, Vad jag förstod det så kom det upp på grund av det jag fetmarkerade eftersom du inte hade ändrat något konto, annars vet jag inte då jag aldrig gör sådant själv.

[Nathalie62]
2013-10-29 23:20
#6

Jag kan bara anta att det beror på att man bytar webbläsare och därför vill föra över det man har i den gamla (synkronisera) till den nya för att det ska anses underlätta för den nuvarande man använder sig av, är lite trött nu men hoppas du förstår hur jag menar 😛

Annons:
beem
2013-10-29 23:52
#7

#6 Jag förstår hur du menar. Jag har bytt webläsare förut från IE till Chrome utan att detta om synk. kommit upp. Kanske nytt i Win. 8. Tack för din hjälp.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

beem
2013-10-30 11:35
#8

Lugn….bara lugn….ingen ny fråga från mig 😂

Nu har jag sovit på saken och då löste de sig direkt. De (vilka det nu är) ville ha mig att logga in i Google Chrome. Det vill inte jag så det var bara att ta bort det. Nu har skylten om synkroniseringsfel försvunnit.

Tanken är att om man loggar in på Google Chrome så ska man kunna ta med sig alla inställningar till en annan dator.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[Nathalie62]
2013-10-30 12:49
#9

#8, Det var ju skönt att det hjälpte med lite sömn beem 😃

Upp till toppen
Annons: