Annons:
Etikettköp-och-sälj
Läst 1983 ggr
ramm5tein_
2013-10-31 15:26

Smidig laptop som ska klara spel!

Jag söker efter en tunn laptop som ska klara spel (i mitt fall the sims 3 och the sims 4 som kommer komma), men främst kommer vara smidig att ta med och att blogga ifrån.

Idag finns det ju många smidiga, små och kraftfulla datorer, så att slippa att ta med ett tegelblock verkar självklart. På min nuvarande laptop har jag en 15,6 tums skärm. Gör ingenting om denna skärm blir mindre, kanske 13, just för att den ska vara så smidig som möjligt. Pluggar på universitet och kommer vilja ta med den mycket, men i och med att jag varken vill eller har råd med att ha en speldator (vill ej ha en stationär) och en mindre surf/plugg-dator vill jag klämma ihop allt i en.

Har ni några tips? 🙂 Absoluta maxkostnaden är 6000 kr, helst mellan 3000-5000. Men vill samtidigt kunna räkna med den i tre år åtminstone, och att sims-spelen ska funka.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Annons:
[Nathalie62]
2013-10-31 16:16
#1

Detta är bara ett förslag som jag tog fram på prisjakt, sen får du ju kolla upp vad spelen kräver för att kunna spela dom på din laptop.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s147672874&o=produkt_pris_inkmoms#prodlista

kissidor
2013-11-01 09:18
#2

att filtrera på prisjakt är ett bra tips, kolla som nathalie säger vilka krav spelen ställer på till exempel RAM-minne och grafikkort, och sen använder du de egenskaperna tillsammans med skärmstorleken och priset - och kanske andra egenskaper som du kommer på - som filtreringar tills du kommer ner till ett överblickbart antal laptopar att titta närmare på 🙂.

Värd på Mobiltelefoner och Android

KlyX
2013-11-01 11:18
#3

Pass på för att spela länge på en laptop dock, dom blir snabbt varma och sitter man länge med spel så kommer dom inte att hålla lika länge då delar inte är utbytbara i samma mån som hos en stationär dator.

Upp till toppen
Annons: