Annons:
Etikettoperativsystem
Läst 2222 ggr
Emo
2013-11-08 18:10

Windows 8.1 och smilisar på iFokus

Sen datorn blev uppdaterad med Windows 8.1 fungerar smilisarna inte som förut. Numera får jag klippa och klistra. Att jag inte kan stänga av felstavningsfunktionen irriterar ännu mer. LedsenArg

Hur har ni andra det, ni som också har Windows 8.1?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
Zepp
2013-11-08 18:21
#1

Allt sådant är slopat i W8.1 på användarnas begäran! 😮😃

Dvs ju mindre man kan göra själv desto bättre.. blir lixom samma som på en MAC!

Själv väntar jag på W9 innan jag köper ny dator.. varannat OS brukar fungera på Windows!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Emo
2013-11-08 18:24
#2

#1 Gapskrattar Verkar troligt.
Då är det bara till att ge upp och tänka på det gamla ordspråket: "Har man tagit F*n i båten, så får man ro honom i land". Skrattar

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[Nathalie62]
2013-11-08 19:47
#3

Det beror också på hur iFokus är uppbyggt med sina smileys, inte bara på operativsystemet.

Zepp
2013-11-08 19:52
#4

Jupp.. det var ju det där.. har grabbarna hängt med i senaste uppdateringen av W8.1!

Grejen är.. att datorn mer och mer blir en smartphone.. och så vill ju alla ha det.. utan jag för jag vill ha en dator!

Tillomed TVn har blivit en smartphone.. min far köpte en sådan.. men han begriper inget.. så jag sa till honom att byta mobilen mot en smartphone så lär han sig hur det fungerar.. men han vill inte ha en smartphone för han kan inte lära sig använda den! 😕

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Nathalie62]
2013-11-08 19:58
#5

#4, Vet inte om dom hängt med faktiskt 🤔 det verkar ju inte så i alla fall, jag vill också ha en riktig dator 😃

Du får lära honom hur en smartphone fungerar zepp he he.

Zepp
2013-11-08 20:05
#6

Jamen.. han vill bara ha en bärbar telefon som han kan ringa med.. lixom jag!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
[Nathalie62]
2013-11-08 20:12
#7

#6, Okej, då vart det tydligen inget bra förslag att han skulle köpa sig en sådan 😉

beem
2013-11-08 21:05
#8

När jag fick Win 8 så fungerade inte smiley på iFokus men när jag fick Win. 8.1 fungerade de.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[Nathalie62]
2013-11-08 21:20
#9

#8, Okej, det var ju underligt 🤔 men det måste ha varit någon inställning i så fall för hos mig har det funkat hela tiden.

bamse6311
2013-11-10 13:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Jag kör Win7.

Har aldrig tidigare haft några problem med smilisar på iFokus men sedan
jag för några dagar sedan uppdaterade till IE 11 så funkar det inte längre med smilisar.

Väldigt konstigt och får se om jag går tillbaka till IE 10.

Konstigt också att den inte heter IE 11 utan "Nya Internet Explorer".
(Se bifogat skärmklipp).

Att jag kan ha en smilis i detta inlägget beror helt enkelt på att jag just nu använder Chrome men gillar IE betydligt bättre 😃

Kanske har det där alltså att göra med vilken Webbläsare man har.

Bästa hälsningar,
Bertil

beem
2013-11-10 13:34
#11

#10 Jag tänkte aldrig på att det hade med webläsaren att göra.

Kanske det var IE 11 som var problemet för mig då. Jag trodde det var Windows 8. 

I samband med Win.8.1 uppdaterades så bytte jag till Chrome och då fungerade smiley på iFokus så jag trodde det berodde på Win.8.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Zepp
2013-11-10 13:59
#12

Jamen, behåll IE11.. så har du en dator som nästan fungerar som en MAC.. utan att betala priset för en!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Emo
2013-11-10 14:24
#13

Jag har haft IE 11 länge utan problem med smilisarna. Det fick jag när jag uppgraderade från Windows 8 till Windows 8.1 för några dagar sedan.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
bamse6311
2013-11-10 14:55
#14

Konstigt ändå att det blev så när jag uppdaterade till IE 11.

Också konstigt att den inte heter IE 11 enligt tidigare skärmklipp.

Man vill ju ibland eller kanske till och med ofta lägga in en smilis men nu får jag alltså i så fall öppna Chrome för att kunna göra det.

Kanske något i inställningarna för webbläsaren men sådant kan jag inte mycket om.

Någon som vet?

Bästa hälsningar,
Bertil

Zepp
2013-11-10 15:27
#15

Troligen handlar det om inställnigar för popupfönster!

Dvs när du skall lägga in en smiley så kommer menyn upp som ett popup!

Kolla gärna i varningsmedelandet.. men det har ni alldrig gjort vad jag förstår.. det brukar ligga en röd grej nere till höger som man kan öppna och se vad det handlar om.. och ofta kan man göra så att det är tillåtet just på en viss sidan eller endast en gång.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Emo
2013-11-10 15:35
#16

#15 Nej, ingen varning. Jag får varning för viss reklam men inte för smilisarna.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Zepp
2013-11-10 15:36
#17

Då kanske du har stängt av popupfönster?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

bamse6311
2013-11-10 16:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Jag har normalt popupfönster blockerat och det har funkat med smilisar ändå ända tills nu när jag uppdaterade till IE 11.

Testade just nu med att inaktivera blockeringen men det hjälpte inte heller, det går  fortfarande inte att lägga in smilisar.

Dessutom som jag skrev tidigare så tycker jag att det är lite underligt att IE nu heter "Nya Internet Explorer" och inte IE 11.

Allt annat funkar som det skall sedan jag uppdaterade, åtminstone så har jag ännu inte stött på något annat problem.

Tycker att det verkar väldigt konstigt att det blivit så här just nu sedan jag uppdaterade IE.

Bästa hälsningar,
Bertil

bamse6311
2013-11-10 16:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Har nu lagt till iFokus som undantag för blockering av popupfönster men inte det heller synes hjälpa.

Kan fortfarande inte lägga till smilisar.

Nåväl, om inte annat så får jag ju köra iFokus via Chrome men gillar som sagt IE.

Vet inte om det kan vara en bugg som drabbar vissa här på iFokus men det skulle varit trevligt att få det här problemet löst.

Bästa hälsningar,
Bertil

Zepp
2013-11-10 16:29
#20

Som sagt vad.. det brukar ligga en varning någestans i aktivitetsraden när något blokeras!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Emo
2013-11-10 17:23
#21

Jag klipper och klistrar. Det tar lite längre tid men det är inget större problem. Glad Skrattar GapskrattarDet är inget som gör mig Arg

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Upp till toppen
Annons: