Annons:
Etikettövrigt
Läst 2560 ggr
heatherm
11/10/13, 8:05 PM

The sims 3 - Installation på en annan hårddisk

Eftersom jag har en ny dator med ett till hårddisk utrymme på 700 gig, så tänkte jag kanske att installera allt där istället…men det funkade inte som jag hade tänkt mig.

Det funkade fint när jag hade installerat första The sims 3, men när det kommer till ett expansion så står det att "The sims 3 inte är installerat korrekt"…

Efter många försök så installerade jag i C: i alla fall för att jag inte orkade krabla längre..men jag vill fortfarande veta varför det inte går, för det finns ju ett alternativ att man ska välja vart man vill installera det..då tycker man ju att det ska gå..

Är det någon som möjligtvis vet hur man ska gå till väga?

Annons:
ru4real
11/10/13, 8:16 PM
#1

det borde funka, expansionen borde ju känna av var huvudspelet ligger. Du fick inget val om vart du ville lägga det? Kör aldrig installationer på "enkelt" läge, utan alltid välja avancerat eller motsvarande för att kunna bestämma sådant.

Prova att göra om det, och att starta om datorn emellan installtionerna, den kanske måste läsa in registret igen.

heatherm
11/10/13, 9:17 PM
#2

Jag valde avancerat läge och sen valde jag D (min andra hårddisk)

RuiXue
11/11/13, 8:53 PM
#3

Har alltid haft problem med installation av Sims. Även om jag valt D så hamnar allt i C så nu har jag fått ta bort spelen. Det är tydligen någon bugg🤔

Jennie


ru4real
11/12/13, 4:47 PM
#4

Iofs så kan man lägga den på c och sen flytta det t d och ändra i registret, men d e lite överkurs. Men det är en dåligt skriven installerare tycker jag, som inte låter användaren att lägga saker där den vill. Finns inga praktiska orsaker till det.

[VSK]
11/12/13, 5:04 PM
#5

många spel skriver inte klart i registret/system om man inte startat det.

så starta spelet först innan installation av expansionen. -kan ju funka i bästa fall.

RuiXue
11/12/13, 10:38 PM
#6

Hmm mina Sims spel finns kvar på datorn, i D. Menar du alltså att det går att göra dem spelbara igen på D?

Jennie


Annons:
ru4real
11/13/13, 1:29 AM
#7

Troligtvis, men, det kräver en del kunskap och mod för att ge sig in i registret i windows och ändra saker. Är du inte helt säker på vad du gör skall du strunta i det.

RuiXue
11/13/13, 5:16 AM
#8

Rackarns!

Visste väl att det fanns en hake😟

Jennie


heatherm
11/24/13, 12:09 PM
#9

#5

Det kan jag nog prova! för det har jag inte gjort :)

Upp till toppen
Annons: