Annons:
Etikettövrigt
Läst 2825 ggr
Lia
2013-11-11 19:10

Dator för Sims 3

Hej!

Det finns ju så himla många sajter nu, men jag chansar på att det är bäst att lägga det här! Jag sitter med min bärbara skoldator - 10 sims 3 installerade - och det kraschar lite då och då. Vilket jag då kan förstå… Det är ju en skoldator. Nu vet jag inte prestandan på den, men ingen bärbar dator är vad jag vet menad för sims, så det kvittar ju nästan. Och så är det ju så att jag gärna till ha alla spel jag missat att köpa. vilket är 14 spel till. Så 24. Ca hälften är expansioner, och hälften är prylpaket. Så det låter smart att då köpa en ny dator som är ämnad för krävande spel. Men nu är jag helt inkompetent på datorer! Inte ens lönt att försöka pga för det första:

1. Om jag då har flera sims, ska jag addera alla dessas systemkrav för att få veta någon form av summa, eller finns det någon mall, eller är det endast som grundspelet förutom att man behöver mer minne?

2. Vilken dator skulle vara rekommenderad för detta? Jag har ju inte oändligt med pengar, och finns det en chans att få en dator under 5000 så vore det ju jättebra, men annars vill jag mest bara ha svar på första frågan, så kan jag ta med infon till ElGiganten eller nåt. Jag har redan någon sorts skärm från min gamla stationära, så det är väl bara själva klossen jag behöver (om det inte finns en mirakelbärbar som dessutom är billig, men det har jag ju svårt att tro).

Hoppas det finns några smarta typer där ute, eftersom jag själv är så kass på detta! :) Om ni inte vet just hur man beräknar systemkrav så kan jag kolla på sims forum ^^

Tack på förhand!

Annons:
aekitsune
2013-11-11 20:24
#1

Har samma problem. Skillnaden är att det är min pojkväns speldator där han har en triljard spel, och ingen av dem har någonsin krånglat förut. Sen KÖPTE jag the sims 3 (inga dumma nerladdningar alltså) och det stänger av sig titt som tätt ändå. Har nästan alla expansioner och sånt, men tycker ändå det borde fungera. Sjukt dåligt om de inte ens kan göra ett spel som vanliga datorer klarar av :S

http://aekitsune.blogg.se

Lia
2013-11-11 20:34
#2

#1 Nej precis! Jag har innan haft alla de spel jag har nu till min väldigt gamla stationära dator, och det FUNKADE, men det var väldigt segt. Och det förstår man ju om det är en gammal dator. Men när inte ens mer moderna fungerar, då blir man ju fundersam… Då kanske de inte ska släppa så många expansioner… Jag köper också mina :)

RuiXue
2013-11-11 20:51
#3

Generellt är The Sims 3 väldigt krävande för en dator, speciellt en laptop som inte är lika anpassad. Satsa på stor hårddisk, mycket RAM och bra grafik så kommer man en bit på vägen i alla fall. Har kunnat köra The Sims 3 på min laptop från 2009 utan allt för stora problem med spelet.

Jennie


Cazzos
2013-11-12 08:38
#4

Jag har en Pavilion dv6, köpte den i ändamål att kunna spela TS3. Har förutom grundspelet Årstider och Husdjur. Har aldrig haft problem men nyligen, för ca 2 dagar sedan så frös hela spelet och jag kunde inte göra någonting… Men sen stängdes hela datorn av och startade om sig själv.

Men jag tror att det beror på att jag snabbspolar mitt spel hela tiden, pausar och playar stup i sekunden haha, jag har så dåligt tålamod och vill att det ska gå snabbt… Men jag försöker bli bättre på att inte ha ena handen på 1, 2 och 3 🤪

Jag vet att många har dv6 med TS3 och tycker att det funkar bra.
Hur många expansioner den klarar vet jag inte 🤔


aekitsune
2013-11-12 09:41
#5

Jag har husdjur, årstider, övernaturligt, kvällsnöjen, sovrum & badrum, 70-, 80-, och 90-talet, lyx & design, och Diesel. Sen har jag världarna Hidden springs, riverview och Monte vista. Har köpt en del extra prylar inne på spelet, och fått en extra värld.. Men det funkar i alla fall INTE

http://aekitsune.blogg.se

Lia
2013-11-12 10:20
#6

3# Jo, jag får nog satsa på en stationär :)

4# Haha, jag sitter alltid också redo vid 1, 2 och 3 :P Dock har det aldrig varit ett problem för mig på min gamla stationära (förutom att spelet betedde sig som stop motion vid 3 xD )

5# Fick du problemet när du hade laddat ner? Det är väldigt många som inte kan ladda ner från exchange p.g.a. datorn inte vill. Jag hade det problemet med sims 2, så därför har jag känt att jag inte ska göra samma misstag med 3:an eftersom det dessutom kräver mer :/

Annons:
aekitsune
2013-11-13 08:50
#7

När jag hade laddat ner vad? Jag köpte från origin och laddade ner där. Men det är mycket möjligt att det är något sånt som är problemet.

http://aekitsune.blogg.se

Lia
2013-11-13 18:25
#8

#7 Jag syftade på extraprylarna ^^

aekitsune
2013-11-13 19:05
#9

Jaha! Ja, jag har ingen aning om vad det heter :S Men man fick 1000 "pengar" när man köpte spelet, så jag använde dem

http://aekitsune.blogg.se

Upp till toppen
Annons: