Annons:
Etikettvarningar
Läst 2183 ggr
Cazzos
2013-11-12 08:34

Hjälp! "Skadlig kod"?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej,

jag startade min dator för max 15 minuter sen och youtube var redan öppet (datorns batteri hade dött sen tidigare). Plötsligt så börjar mitt avast! Antivirus (gratisversion) visa detta, och det slutar inte, det plingar hela tiden varje gång en ny "kod" hittats och det går som en tickande klocka… Jag vet inte vad jag ska göra? 😮


Annons:
[VSK]
2013-11-12 09:07
#1

uppdatera avast och starta om datorn i felsäkert läge UTAN nätverk, skanna med avast igen och ta bort filerna avast flaggar för. har du tillgång till bra registerstädarprogram så kör det efter avast.

räkna med att det tar tiiid i felsäkert läge.

Cazzos
2013-11-12 09:12
#2

#1 Menar du uppdatera som i att jag beställer betalningsversionen? I så fall så skulle jag hellre betala för Norton men har inte råd med nåt av dem.. 🤔


lergrodan
2013-11-12 09:38
#3

#2 Uppdatera som i att uppdatera till senaste versionen av avast.

[VSK]
2013-11-12 11:11
#4

virusdef menade jag 🙂

[Nathalie62]
2013-11-12 11:18
#5

Ett hett tips är att ladda ner Panda cloud istället, där uppstår aldrig problem med varken det ena eller andra som det uppenbarligen gör på många andra gratisversioner, man behöver aldrig fixa något i inställningarna heller för det sköter sig själv och segar inte ner datorn alls.

Så mitt råd är att spara din dyrbara tid med att lösa problematiken och hämta hem ett ordentligt antivirusskydd. Du bör således scanna din dator här och här, välj till exempel dessa alternativ ovan för det är inte alls säkert det finns något hot i din dator.

Det bästa är ju att ha ett som kostar egentligen så försök lägg undan en liten slant varje månad och köp ett sådant nästa gång så lovar jag att du kommer slippa fler problem.

Cazzos
2013-11-12 15:13
#6

Tack för tipsen!


Annons:
Zepp
2013-11-12 19:52
#7

Kolla vad det är för en fil.. är det ett falsklarm låt den vara, är det en luring ta bort den!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Cazzos
2013-11-13 13:46
#8

#7 Det löste sig när jag startade om datorn, det kom upp en massa text med svart bakgrund och hela datorn skannades igenom osv… Men det försvann iallafall 🙂


Upp till toppen
Annons: