Annons:
Etikettövrigt
Läst 3129 ggr
[Teddies matte]
11/12/13, 6:40 PM

Open office - bildproblem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som har en lösning på detta problem?

När jag använder Open office och vill lägga in en bild så syns den inte, bifogar en bild på hur det ser ut.

Skriver jag ut mitt dokument så syns bilden, men jag vill ju se den innan jag skriver ut också.

Annons:
[Nathalie62]
11/12/13, 8:02 PM
#1

Går det inte att redigera alls?

[Teddies matte]
11/12/13, 8:45 PM
#2

#1 Jag kan inte se bilder på själva dokumentet, printar jag ut syns de och högerklickar jag och väljer t.ex. "bild" så syns de, men inte när man bara ser på själva dokumentet, men det är ju där jag vill se dem.

[Nathalie62]
11/12/13, 10:35 PM
#3

Okej, tyvärr använder jag aldrig det programmet så hoppas någon annan kan vägleda dig hur man kollar det.

Lill-Kisse
11/13/13, 12:11 AM
#4

Har du lagt bilden i ett ordbehandlingsprogram? Då kan du nog inte redigera bilden alls.
Vilka komponenter innehåller OpenOffice? Finns det något separat program för bildbehandling, ska du använda det. Annars kan du ladda ner något gratis bildprogram.

Razzora
11/13/13, 12:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jag har nog hittat ditt problem. Jag använder ofta OpenOffice och vad jag kan se på din bild så har du inte alternativet Visa Bild och Grafik aktiverat.

Du hittar det under Verktyg -> Alternativ… 

Nu ska du få upp ett nytt fönster som har en massa val. Välj OpenOffice.org Writer under denna klicka på Visa.

Då ska du på höger sida få upp en massa alternativ. Det finns ett där det står Visa som rubrik. Precis under den så finns det ett alternativ som heter Grafik och objekt. Denna ska vara förkryssad annars så får du inte upp någon bild.

Skickar med en bild också 😃

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Teddies matte]
11/13/13, 9:10 AM
#6

#5 Åh, tack så mycket!

Annons:
Razzora
11/13/13, 9:19 AM
#7

#6 Det var så lite så. 🙂

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: