Annons:
Etikettprogramvara
Läst 1950 ggr
[fabienne]
11/14/13, 1:43 PM

Svarta videos

Hej!

Jag har ett problem och undrar om ni skulle kunna hjälpa mig. Det är så att jag har problem att spela upp klipp på min dator. Jag kan utan problem se klipp via youtube och se på videor jag laddat över från min telefon. Däremot när någon laddat upp videos från instagram (till facebok till exempel) så är min bild svart men ljudet hörs. Jag kan heller inte se klippen via web.stagram.com. Är det någon som vet varför jag inte kan se bilden på just dessa klipp?

PS. Jag har noll koll så försök ha tålamod om jag missat att skriva med det mest väsentliga eller så i min fråga. Teknik är inte min starka sida. :)

Annons:
[VSK]
11/14/13, 3:34 PM
#1

installera codec…

du nämner absolut ingenting om din dator så det är inte lätt att hjälpa.

chansar på att du har windows..

du får leta här

[fabienne]
11/14/13, 4:12 PM
#2

Hej, tack för svaret! Jag förstår att det inte är lätt att hjälpa någon som inte har en aning…

Jag installerade "K-Lite Codec Pack 10.1 Standard" som jag kom till via din länk men det blev ingen skillnad. Jag använder Chrome som webbläsare men det fungerar inte på explorer heller. Jag har windows 7 tror jag att jag lyckats luska fram.

Vet inte om man blir så mycket klokare med de uppgifterna men ändå. Tycker det är så konstigt att det fungerar på alla videos utom just dem från instagram. 🤔

[fabienne]
11/14/13, 5:12 PM
#3

Jag laddade ner Windows movie maker från 2012 och där fungerar inte filmerna heller… I versionen från 2010 som jag hade förut så fungerade mina klipp från telefonen, men nu när jag laddade ner den nya versionen blev det svart. Ljudet hörs men bilden är svart.  🤔

[VSK]
11/14/13, 5:41 PM
#4

😕

Razzora
11/16/13, 9:29 PM
#5

Finns det en möjlighet att vi skulle kunna få länken till själva filmklippet? Tänkte om det kan vara så att det är själva filmklippet det är fel på eller om det kan vara någon annan codec som fattas.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[fabienne]
11/17/13, 7:42 AM
#6

Det här är ett klipp jag bara kan höra. Jag kan inte se något annat klipp från web.stagram heller utan det blir likadant på alla klipp därifrån. Jag kan se "visningsbilden" på klippet men trycker jag play blir bilden svart.

Igår fungerade helt plötsligt inte ett klipp från youtube! Det har aldrig hänt förut. Jag testade på min killes dator och där var det inga problem. Här är länken till klippet som blev svart på min dator. Jag har inte haft några problem att se andra videos från youtube efter just den där heller. 🤔

Annons:
[Nathalie62]
11/17/13, 1:52 PM
#7

Jag testade klippet och kunde se det utan problem.

Hur länge har det varit så här? Finns det möjlighet att du återställer datorn till en viss tidpunkt? Får du upp något meddelande när du ska se på klippen?

[fabienne]
11/17/13, 2:06 PM
#8

Jag upptäckte att det inte fungerade när instagram gjorde så att man kunde filma, för då lade någon upp sin instagramfilm på facebook och då kunde jag inte se den.

Youtube har jag aldrig haft problem att se innan, utan det kanske hände något när jag laddade ner den där "codec" som jag skrev om i inlägg två. Men det är bara just den filmen jag inte kan se, alla andra jag provat har fungerat.

Jag får inte upp något meddelande utan klickar jag på play så kör klippet igång men bilden är svart. Inget annat händer.

[Nathalie62]
11/17/13, 2:16 PM
#9

Okej, testa gör en återställning sen en tid tillbaka och se vad som sker då.

Razzora
11/17/13, 5:51 PM
#10

Får nog säga som #9 Nathalie62 att du får nog testa att göra en återställning. Det kan också vara att instagram har ändrat spelar version på sina filmer. 

Youtube har jag haft problem med till och från i ett par månader men det verkar som om min chrome inte tycker om youtube ibland. Varför har jag ingen aning ännu. Men jag jobbar på det.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Nathalie62]
11/17/13, 6:04 PM
#11

#10, Vad händer om du provar en annan webbläsare när du testar på youtube Razzora, funkar det då? Har det varit så hela tiden?

Razzora
11/17/13, 6:57 PM
#12

Den senaste tiden så har faktiskt Firefox kraschat så fort jag vill in på youtube. Men IE fungerar smärtfritt. Så jag väntar på en ny version för att se om det hjälper. Kollar på youtube via mobilen eller surfplattan för tillfället. Irriternade men men, jag har ju hittat andra medier att lösa problemet med. 😉

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Nathalie62]
11/17/13, 7:23 PM
#13

#12, Jag använder själv Firefox har och inga problem med det, testade med andra webbläsare och det funkar med dom också. Har du uppdaterat senaste versionen på firefox? Det kom ju en ny nu för någon dag sen.

Skönt att du i alla fall kan lösa det med andra medier så länge.

Annons:
Razzora
11/17/13, 7:41 PM
#14

#13 Jag har inte uppdaterat Firefox ännu. Men jag ska göra det och ge det en chans till.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: