Annons:
Etikettprogramvara
Läst 1404 ggr
beem
2013-11-16 19:26

Preset viewer för PS - dll-fil ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har laddat ner en test av ett program 

 Presetviewerfrån Tumsasoft.

Jag har kört Preset viewer Argis enl. bilden i 2:.a inlägget.

Det är ett program som visar lagerstilarna i Photoshop - i en bild.

Dessutom finns det en dll-fil som jag antar ska läggas in - men var ?

Jag provade att bara dubbelklicka på filen men får då ett meddelande som bara visar upp olika program i min dator.

Filen som  hör till testprogrammet heter light.

Jag har testat detta programförut i Windows XP utan problem. Nu är programmet förändrat så jag vill testa det igen för att ev. köpa.

Jag har Windos 8.1

men ….så liten texten blir.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
beem
2013-11-16 19:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Det är denna fill jag försöker lägga in - PS provider light dll  -  sista länken.

Jag har lagt in  dll-förut i Windows - system 32 då jag hade XP och fått program att fungera.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[Nathalie62]
2013-11-16 20:00
#2

Det finns olika versioner av filen som passar för olika operativsystem. Se till att du laddat hem den för ditt windows. Testa att ladda hem den från något annat ställe eftersom denna inte tycks funka.

När du lagt den i c:\windows\system32, har du angett filen då också så den kunnat registreras som en systemfil?

Typ så här:

"regsvr32 /i c:\windows\system32\filensnams.dll"

beem
2013-11-16 20:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

#2 Utan att  ha lagt in dll-filen får jag upp meddelandet enl. bif. 

Jag söker igenom datorn med "sök" utan att hitta programmet.

Jag antog då att dll-filen måste vara med.

Jag förstår inte hur du menar. 

Det som bifogats från Tumasoft gäller Win. 8.

Jag la in dll-filen i system 32.

Var ska jag ange  "regsvr32 /i c:\windows\system32\filensnams.dll" .

Menar du att jag ska skriva detta i system 32 ?


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[Nathalie62]
2013-11-16 20:12
#4

#3, i kommandotolken så skriver man "regsvr32 /i c:\windows\system32\filensnams.dll" 

Det är inte alla DLL filer som behöver registreras via kommandot utan dom funkar direkt men andra kräver registrering för att det ska funka.

Så här öppnar du den

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/where-is-command-prompt

[Nathalie62]
2013-11-16 20:18
#5

Det är också viktigt att programmet är hanterbart med 8.1, annars får man kanske hämta en annan version eller från något annat ställe eller alternativt liknande annat program.

Det borde funka att annars bara göra som du gjort men ibland behövs sådana filer registreras också och det gör man i kommandotolken.

beem
2013-11-16 20:39
#6

Tyvärr finns det inget att prgram förutom Tumasoft som har programmet. Det står kompartibelt  WIN. 8 - alltså inte Win 8.1 - om det har  betydelse.

Det fungerar inte. Jag testade med kommandotolken också.

Nu har jag mailat Tumasoft och hoppas på svar.

Tack för din hjälp.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
[Nathalie62]
2013-11-16 20:42
#7

#6, Det kan ju ha betydelse om versionen är viktig för själva programmet, beklagar att jag inget mer kunde göra men hoppas du får svar från support, dela gärna med dig när dom har svarat 😃

Zepp
2013-11-17 00:54
#8

Är du säker på att du måste lägga DLL-filen på något ställe, skedde inte det víd instalation?

Dvs fungerar själva programet?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

beem
2013-11-17 11:07
#9

#8 Nej programmet  fungerar inte eller rättare sagt det finns inte i datorn. Jag har sökt manuellt och även använt "sök" i hela datorn. Då antog jag att det berodde på dll-filen men det löste inte heller problemet.

Jag har sökt i program manuellt och sedan sökt igenomn  hela datorn med namnet Tumasoft och även med  Preset Viewer Argus.

Jag har sökt manuellt i program om den  ligger  där under annat namn men det gör den inte.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

beem
2013-11-17 11:30
#10

Jag har fått svar från Tumasoft nu. Det löser inte problemet för mig. 

Man behöver inte köra programmet står det. Det kom heller aldrig upp ett meddelande "kör" så det har jag inte gjort. Jag bara tryckte på länken som kom och då får jag svar att installationen är OK.

Jag öppnar mappen custom shapes men där syns inga tumnaglar.

Preset Viewer Argus is not the type of program you have to run, it is more like a codex to allow viewing of Photoshop presets right in Windows (in the case of the trial, only custom shapes are viewable)

If you installed it, just open a folder that contains custom shapes (ie. …/photoshop/presets/custom shapes) and you will see thumbnails. Then you can open the preview pane, select a custom shape file and see the entire contents. There is an explanation of all this as an html file included in the download.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[Nathalie62]
2013-11-17 13:48
#11

#10, Sa dom inget om hur du skulle gå tillväga då?

beem
2013-11-17 14:53
#12

#11 Det finns bilder med  - steg för steg - och de är väldigt enkla att följa. Jag förstår därför inte varför programmet inte visas som det ska.

Som jag sa har jag testad det i XP utan problem.

Jag lägger ner försöket att få igång det. Tur jag inte köpte det utan att först ha testat.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

beem
2013-11-27 22:05
#13

Nu är problemet  löst och programmet inköpt. Om någon har problem med alla presets som finns i PS / PSE  är det ett helt fantastiskt program. Jag kan verkligen rekommendera det.

Så här gjorde jag:

Följ de instruktions som bif. vid köpet genom att:

Klicka på länken  Preset Viewer Argus  

Den dll-fil som finns bifogad  ska inte installeras.

Man behöver inte lägga programmet i PS / PSE som det står i instruktionen. Om man tex  har alla presets på skrivbordet i en mapp går det lika bra att lägga in programmet i den mappen.

Så här ser det ut:

Det kommer ett meddelande att installationen är OK.

Öppna mappen med tex custom shapes.

I Visa ska man sedan ställa  in på  förhandsgranskningsfönstret.

Det var detta sista moment som inte angavs i instruktionen med ack så viktig.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
Upp till toppen
Annons: