Annons:
Etikettprogramvara
Läst 5153 ggr
[mangaanime]
2013-11-18 14:25

OpenOffice stängs ner

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När datorn startats upp och jag kommer in i Windows, så kommer det upp en ruta:

_Antingen har en annan instans av OpenOffice.org tillgång till dina personliga inställningar eller så har den inte frigjort dem igen.
Samtidig åtkomst kan leda till att dina personliga inställningar blir inkonsekventa.
Innan du fortsätter bor du se till att användaren " stänger OpenOffice.org på värden ".

Vill du verkligen fortsätta?_

Sen är det knapparna "Ja" och "Nej" att välja emellan.

Jag har insett att inne på "Autostart" på startmenyn så finns en länk till OpenOffice. Den har inte funnits där förut, vad jag vet.

När jag försöker starta upp OpenOffice själv (spelar ingen roll om det är "Calc", "Math", "Writer" etc), så dyker denna ruta upp igen.

Nu undrar jag hur jag kan få bort denna ruta?
Någon som vet? Någon som stött på detta tidigare och fått en lösning?

Har letat på nätet om detta, men hittar inte något direkt svar, utan hittar mer som "Detta problem har jag också" eller att personen löste gåtan, men vill inte dela med sig hur denne har gått till väga.

Är tacksam för hjälp.
Ps. Jag har laddat upp en bild på den ruta jag får fram.

Annons:
[Nathalie62]
2013-11-18 16:07
#1

Jag hoppas någon här inne kan hjälpa dig för har själv ingen susning då jag aldrig använt OpenOffice.

[Nathalie62]
2013-11-18 16:09
#2

Har du förresten kollat i aktivitetshanteraren så den inte är ibockad till "startar automatiskt" när windows startas upp?

Zepp
2013-11-18 16:37
#3

Japp ta bort alla automatiska start utan för de som du använder varje dag!

Grejen är att sådana program oftast har en snabbstartfunktion.. då är programet redan laddat i minnet.. men klickar du på fel ikon startar du det en gång till.. dvs du har två av samma program laddat i minnet!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: