Annons:
Etiketthårdvara
Läst 2095 ggr
Mari
11/21/13, 10:07 PM

Har slutet kommit?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har slutet kommit för min minilaptop? Det började för en stund sedan att det blev vitt i ena hörnet efter att den plockats upp från bordet och fällts ut i arbetsläge. 

Efter att datorn startades om blev det såhär som på bilden. Testade tog ur batteriet men ingen skillnad. 

Fick snilleblixten att jag skulle klämma på skärmen för att se om det var något som hjälpte - då blev det ännu värre ändå. 

Lagar man skärmar nu för tiden eller är det lika bra att inhandla en ny dator? Misstänker att skärmen spruckit eller på nått sätt gått sönder, har aldrig varit med om liknande förr men läst om döda pixlar för länge sedan men detta verkar ju extremt…

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Annons:
Hiro
11/21/13, 10:11 PM
#1

Jag har ingen aning om vad det är. Dock så blev allt vitt rosa-lila en gång och lösningen på det var att slå till datorn på båda sidorna men jag skulle nog inte rekommendera det om du håller din dator kär xd

Razzora
11/24/13, 2:46 AM
#2

JAg hade det så på min jobb dator, och om du inte har någon garanti kvar så är det tyvärr bara ett skärmbyte som måste göras. Vet dock inte hur mycket det skulle kosta. Du kan ju visserligen koppla in den till någon annan skärm tex tv eller en datorskärm om du vill fortsätta och använda din dator.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Mari
11/24/13, 12:53 PM
#3

Tack för svar, har fått prisuppgift för skärmbyte av en vän, gäller att man då hittar en lika dator så man kan byta, men det blir nästan dyrare än vad datorn kostade som ny. Så nu blir det nog en ny, eller en surfplatta :-)

Ska koppla in den i teven så man får ut de filer man vill spara

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[Nathalie62]
11/24/13, 2:33 PM
#4

#3, Då blir det troligen billigare i slutändan att införskaffa en ny dator.

Razzora
11/24/13, 9:41 PM
#5

#3 Ja tyvärr så brukar det vara så när en dator har något år på nacken och speciellt när det gäller en sådan här "mini" dator. Jag har nämligen själv en sådan och om den går sönder så är det ingen mening att jag kollar efter nya delar, för det är precis som du säger dyrare än vad själva datorn kostade från början.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: