Annons:
Etikettövrigt
Läst 2917 ggr
marimu
2013-12-04 10:56

Windows Live Mail

Jag skickade för ett tag sen ett mail med felaktig adress. Sen dess får jag upp ett felmeddelande varje gång jag startar Windows Live Mail eller när jag hämtar e-posten manuellt. Det felaktiga mailet finns varken i Skickat eller i Utkast. Det går bra att både skicka och ta emot övrig mail. Jag har gått in på webbmailen men där finns det inte heller. Hur kan jag få bort det felaktiga mailet eller felmeddelandet? Jag har Windows 7. I Outlook Express var det aldrig några problem med felaktiga mailadresser!

Annons:
Zepp
2013-12-04 23:48
#1

Du får nog visa felmedelandet för att någon skall hjälpa dig!

För övrigt så om du skickar iväg ett mail och den adressen inte finns så kommer det tillbaka, eller rättare sagt du får ett mail om att adressen inte finns!

Har du svarat eller vidarebefodrat något och det är en felaktig adress ligger det kvar i inkorgen och försöker skicka sig därifrån!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Nathalie62]
2013-12-05 13:42
#2

Går det inte att bara ta bort meilet? Det finns antagligen kvar i inkorgen i sådana fall och som zepp nämner så kommer det tillbaks igen om man angett fel adress men jag tycker inte du ska bifoga ditt privata meil för sådant är just privat.

marimu
2013-12-05 20:50
#3

Som jag skrev tidigare finns det felaktiga mailet varken i Utkorgen eller i Skickat eller i någon annan mapp. Inte heller har jag fått mail från postmaster eller liknande. Jag får ett felmeddelande i form av en ruta. Jag brukar skicka en kopia till mig själv, inte heller den har jag fått. Så här lyder texten i felrutan, det är inget privat över mailet:

"Det gick inte att skicka meddelandet. Inställningen för servern för utgående e-post [SMTP] behöver kanske konfigureras. Kontakta e-posttjänstleverantören om du behöver ta reda på serverinställningarna för ?stadsarkivet@stockholm.se.

Ämne 'Använda egen scanner'
Serverfel: 501
Serversvar: 501 5.1.3 Syntax error in mailbox address "?stadsarkivet@stockholm.se" (non-printable character)
Server: 'smtp.abc.se'
Windows Live Mail Fel-ID: 0x800CCC79
Protokoll: SMTP
Port: 26
Secure (SSL): Nej"

Zepp
2013-12-05 21:15
#4

Eh.. solklart fall.. du har angett mottagaradress som SMTP-server!

Ändra till din riktiga!

Altså på ren svenska.. SMTP är din utgående mailserver!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

marimu
2013-12-05 21:35
#5

Jag har kopierat adressen till Stadsarkivet från deras hemsida och råkat få med ett ? i början, jag har inte angivit min utgående mailserver som mottagaradress!

Zepp
2013-12-05 21:53
#6

😃

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Upp till toppen
Annons: