Annons:
Etikettövrigt
Läst 5868 ggr
RuiXue
12/7/13, 8:31 PM

Ljud problem i Movie Maker

Jag köpte härom året en sådan där sak till pappa som digitaliserar film från gamla format. Att digitalisera går hur bra som helst, och det fungerar att visa filmen i Windows Media Player. Men när vi försöker öppna filmen i Windows Movie Maker för att kanske klippa och klistra eller lägga till text eller vad som, då finns inget ljud! Det trots att vi använder exakt samma fil som vi öppnat när vi tittade på filmen i Media Player. 

Någon som vet hur man får med ljudet till Movie Maker? 
Har försökt med Google ett flertal gånger men jag blir inte klokare på det här. 

Pappas dator har Windows 7 Home edition.

Jennie


Annons:
[Nathalie62]
12/8/13, 12:36 PM
#1

Ljudproblem kan orsakas av att kablar inte är rätt anslutna, skadade och inkompatibla drivrutiner, ljudinställningar, uppdateringar som saknas, kan vara problem med ljudkortet också men eftersom ljudet funkar i det ena programmet men inte det andra är det tveksamt.

[Nathalie62]
12/8/13, 12:39 PM
#2

He he, precis som jag skrev 😛men jag fann detta på en sekund, följ anvisningarna noggrant om ni inte redan försökt.

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/no-sound-help#no-sound=windows-7&v1h=win8tab1&v2h=win7tab1&v3h=winvistatab1&v4h=winxptab1

Spectabile
12/8/13, 2:42 PM
#3

Jag vet inte vad det är för sorts film du vill redigera i windows movie maker. Men oavsett vad så vill jag bara säga i förväg, att det programmet är en mästare i att försämra bildkvalitén. Jag hade spelat in några videosnuttar med mobilen och naturligtvis hade jag vänt mobilen åt fel håll på den ena videon så den blev upp-och ner. Den stoppade jag in i windows movie maker och vände den rätt. Men den förlorade massor i kvalité.

Det här var ju inte svaret på din fråga då du undrade över ljudet, men tänkte att det kan vara bra att veta vad det där programmet går för.

RuiXue
12/11/13, 12:36 AM
#4

Det är mestadels semesterfilmer som filmats med Hi8 kamera. Hi8 kameran är i mycket dåligt skick nu så filmerna behöver komma in i datorn snarast möjligt innan kameran lägger av helt. Lägger kameran av helt innan filmerna är digitaliserade så kan filmerna vara borta för all framtid såvida man inte har turen att få tag på en av de få Hi8 spelare som finns kvar och fungerar.  

Men så händer det ju att man vill klippa någonstans eller klistra in något, eller till och med bara lägga till en presentation av vad som är på filmen, och då behövs Movie Maker. 

Som sagt, allt fungerar prima i Media Player, medan i Movie Maker kommer bara de rörliga bilderna med, men inte ljudet.

Jennie


Upp till toppen
Annons: