Annons:
Etikettövrigt
Läst 1870 ggr
Shelsy
12/9/13, 3:17 PM

Kan ej ladda ner Skype!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har försökt flera gånger att ladda ner Skype till min skoldator, men det går inte. Varje gång jag försöker kommer denna lapp upp, och jag förstår inte varför det inte fungerar. Jag har laddat ner Skype förut på den här datorn, inte var nåt problem alls då.

Hoppas verkligen någon kan hjälpa mig!

Annons:
ru4real
12/9/13, 3:24 PM
#1

Det verkar som om skolans admin/it-avd har gjort så att det inte går. Har du testat högerklicka på länken och välja spara som, för att sedan högerklicka på det sparade filen och installera som "admin"?

Shelsy
12/9/13, 3:32 PM
#2

#1 Det går inte heller, testade det du sa. Får väl starta den andra datorn då… :-)

Shelsy
12/9/13, 3:38 PM
#3

Efter lite googlande hittade jag en länk och det fungerade att ladda ner Skype! :-D

Kaj
12/10/13, 11:12 AM
#4

Eftersom det är en grupprincip (regler som skolans systemadministratörer ställer upp vad som får och kan göras på en dator) så innebär det att du inte kan installera en "riktig" version av skype på din skoldator. Den länk du har laddat ner kan mycket väl vara en "bluff" version av skype som kan ställa till andra problem.

Det kan också vara så att den första versionen som du försökte ladda ner och som blockerades var en "bluff" version varför den stoppades av grupprincipen och att den nya länken du testade var den "riktiga" och därför gick igenom - då är ju allt OK men … du skall definitivt kontakta din systemadministratör på skolan för att få råd om du får installera en "riktig" version av skype.

Upp till toppen
Annons: