Annons:
Etikettprogramvara
Läst 6170 ggr
Blanksteg
2013-12-17 11:57

Får inte upp Adobe Reader-dokument

Hej!

Jag försöker ansöka om bostadsbidrag via försäkringskassans hemsida. Jag har Adobe Reader (version 8.0 eller senare) installerad på datorn, men får ändå upp meddelandet: 

The document you are trying to load requires Adobe Reader 8 or higher. You may not have the Adobe Reader installed or your viewing environment may not be properly configured to use Adobe Reader. 

_ For information on how to install Adobe Reader and configure your viewing environment please see http://www.adobe.com/go/pdf_forms_configure._

Vad kan felet vara?

Annons:
Fizzy
2013-12-17 12:01
#1

Testat att installera om hela Adobe Reader? Problemet kan vara att det blev ett litet fel på filerna vid senaste uppdateringen. Det händer ibland. Lite tråkigt men chansen finns.

May the Gerbils be with you :3

Blanksteg
2013-12-17 12:15
#2

Testade det nu, men hjälpte inte :/

Fizzy
2013-12-17 12:32
#3

Hmm mitt enda tips är att kontakta utgivarna av Adobe reader och förklara din situation. Kan vara invecklat eller löjligt enkelt men dom vet bäst.

May the Gerbils be with you :3

Inkanyezi
2013-12-17 12:38
#4

Det finns ett par andra läsare som funkar, men troligen kan du inte skriva i formuläret om du inte har Adobe Reader. Om du öppnar i Foxit kan du skriva ut blanketten och fylla i den för hand.

Lill-Kisse
2013-12-17 13:31
#5

Adobe Reader var problematisk under en period nyligen.
Nu är Adobe Reader uppe i version 11.0. Hämta den versionen.

Blanksteg
2013-12-17 14:07
#6

Ah ok! Ska testa Foxit. Får skicka ansökan med vanlig post då.

Det var version 11.0 jag installerade.

Annons:
Blanksteg
2013-12-17 14:13
#7

Installerade Foxit, men funkar inte heller.

Kom på att det i meddelandet står att det krävs "adobe reader" etc. så antar att bara adobe funkar…

Kaj
2013-12-17 14:30
#8

Vilken webbläsare har du?

I länken för felmeddelandet står hur du slår av de inbyggda PDF läsarna i FF och Chrome - har du någon av dessa måste du göra det.

Ett annat sätt är att högerklicka på länken till den pdf blankett du vill fylla i och sedan välja "Spara mål som". Då kan du spara ner pdf-blanketten på din hårddisk och öppna den med Adobe Reader (utanför din webbläsare).

Blanksteg
2013-12-17 16:12
#9

Jaha ok! Då förstår jag! :)

Jag hittade iaf blanketten i pdf-format som jag kunde öppna och skriva ut. Så har fått iväg ansökan nu.

Tack för all hjälp!

Upp till toppen
Annons: