Annons:
Etikettövrigt
Läst 956 ggr
Vanja-K
12/31/13, 10:16 AM

user profile misslyckades

Hjälp! Går ej att logga in. Får ett med; user profile misslyckades  det går inte att läsa

Tacksam för hjälp!

Annons:
Zepp
12/31/13, 3:48 PM
#1

Logga in som administratör då!

Har du inget administratörskonto.. så är det synd om dig!

Kör F8 vid boot och försök göra en reparation!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Nathalie62]
1/1/14, 2:15 PM
#2

Meddelandet brukar betyda att det har blivit fel på informationen om ditt konto (profilen).

Du kan pröva att göra en systemåterställning, till en tidpunkt när kontot fungerade, från F8-menyn, den heter "Advanced Boot Options" på engelska och man kommer dit genom att upprepade gånger trycka på F8 direkt efter att man har slagit på datorn. När menyn visas väljer man det översta valet som på engelska heter "Repair Your Computer"

När man gjort det får man välja tangentbordslayout, användarnamn, skriva in lösenord innan man kommer till en ny meny där man kan välja "System Restore" (Systemåterställning),

Om du har, eller kan låna, en installationsskiva för Windows 7 ska du inte behöva något lösenord för att göra en systemåterställning.

Hjälper inte detta är det troligtvis att installera om windows.

Bifogar text och bilder på hur det ser ut. http://www.sevenforums.com/tutorials/666-advanced-boot-options.html

Vanja-K
1/1/14, 4:52 PM
#3

#2

Jag loggar in på min mans konto.

När jag kommer till tagenbordslayout, ska jag skriva mitt namn och mitt lösenord där. fast jag är på min mans sida?

Jag har en installationsskiva för windows 7. Om jag använder den, försvinner allt som är på datorn då?

Zepp
1/1/14, 5:24 PM
#4

Näe kör en systemåterställning till en dag där det fungerade!

Man kan instalera om allt om man vill, eller reparera/systemåterställa eller instalera ett nytt OS uppe på det gamla!

Om man säger som så.. det är nu du har användning för din backup!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Vanja-K
1/2/14, 12:23 AM
#5

Jag har en backup! Försvinner inget av det som finns när man kör systemåterställning? Vad är ett OS?

Zepp
1/2/14, 12:57 AM
#6

Jo det som har ändrats från den dagen du återställer till kommer ju vara borta.. men det är ju vad du vill?

Sen så, det kan vara något fel på disken eller på profilfilen, man får testa sig fram, i bland räcker det att strata om datorn igen.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Vanja-K
1/2/14, 4:19 AM
#7

Ja det är vad jag vill. Men om det är profilen så kan jag vad jag förstår lägga till en profil. Har testat detta men då kommer en ruta upp som jag ska fylla i lösenordet o h det går inte.

Vanja-K
1/2/14, 4:21 AM
#8

Har även testat att starta om.

Upp till toppen
Annons: