Annons:
Etikettwindows
Läst 657 ggr
[NellieLavec]
1/6/14, 11:43 PM

Sony vaio E15

Någon som har erfarenhet av den datorn? Jag funderar på att skaffa en sådan! Min gamla dator är en vaio och den har jag varit riktigt nöjd med, tyvärr gick grafikkortet itu för någon vecka sedan. Datorn ska mest användas som Facebook-maskin, enklare program, Photoshop och spel - allt ifrån Minecraft till Tomb Raider. Har hört bra saker om hårdvaran, skärmen och ljudet. Den ska tydligen vara rätt snabb (?). Hört dåligt om muspadden, dock använder jag alltid en annan mus, så det är inget som stör mig. Den har Windows8, vilket jag är lite misstänksam till. Men det finns väl nästan inga datorer utan det nu? En Mac är helt uteslutet. Någon som äger denna datorn?

Annons:
kissidor
1/7/14, 5:24 AM
#1

vilken vaio 15e är det du har tittat på? enligt prisjakt säljs alla dessa fn i sverige under den modellbeteckningen, med ganska vitt skilda specifikationer: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=353&t=3#rparams=l=s157646461

ang win 8 är det väl som du säger - det känns ju inte som nån förbättring direkt men man har ju inte så mycket att välja på. kan man inte vänja sig får man väl köpa till win 7 i efterhand. men det finns gratisprogram som anpassar utseendet till att mer likna win 7, som till exempel classic shell som jag använder efter tips härifrån.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[NellieLavec]
1/7/14, 12:42 PM
#2

#1 Den heter Sony Vaio E serie, sen finns det E13, E15 och E17, dom är döpta efter sin tum storlek om jag förstått det rätt (?) Att vänja mig vid Windows 8 är nog inte så svårt för mig, men jag har hört att programmet är större, och gör så att datorn blir seg och "laggig". Har dock ingen egen erfarenhet av det.

kissidor
1/7/14, 12:54 PM
#3

ja fast tittade du på den listan jag länkade till? det verkar alltså finnas många olika modeller av denna sony vaio e-series med 15"-skärm. eller länka annars till den du tänker på då, om du föredrar det 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[NellieLavec]
1/7/14, 12:58 PM
#4

Nej, förlåt, länken gick inte att öppna via min mobil! Här är en länk :) http://m.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-15---16-tum/sony-vaiofitesvf1541m1ew/195932.3003/

kissidor
1/7/14, 2:21 PM
#5

Ok, då vet vi :-). En sak jag reagerar lite på är upplösningen som verkar rätt låg för en 15"-skärm. Jag tror det vore bra om du kunde titta på den först.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[NellieLavec]
1/7/14, 2:26 PM
#6

Jag var inne på MediaMarkt och kollade på den igår. Skärmen var inget jag reagerade på. Jag har datorn inkopplad till en större stationär skärm när jag spelar, vilket är typ 70% av tiden, så jag tror inte det gör mig så mycket :) jag pratade med personalen där inne och frågade först om en annan dator, men den dissade dom direkt eftersom den inte kunde ta spel lika bra tydligen. Sen föreslog dom denna och en annan istället. Jag gillar vaio, men samtidigt litar jag inte på att datorn är så bra som som påstod, eftersom dom självklart är ute efter att sälja den ;) Tack så mycket för ditt svar! Jag är så dålig på alla siffror och bokstäver när det gäller grafikkort och liknande :P

Annons:
kissidor
1/7/14, 2:38 PM
#7

Jamen dåså, upplösning säger inte allt om en skärm och har du kollat den så vet du ju att du tycker den är ok :-). Ja denna var nog den enda av hela raddan 15E-modeller som hade amd-processor, vilket vad jag förstår ofta kan vara ett bättre val om man vill spela. De flesta bärbara har annars alldeles för dåligt grafikkort för det.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[NellieLavec]
1/7/14, 3:03 PM
#8

Tack för dina svar! :)

Upp till toppen
Annons: