Annons:
Etikettövrigt
Läst 3068 ggr
Hiro
2014-01-19 12:30

Win 8 problem med halva skärmen chrome/skrivbord

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag brukar använda hälften internet (chrome) och halva skrämen skrivbord men senaste uppdateringen så kan jag inte flytta skärmen på internet vilket gör att jag endast kan se halva bilden och inte flytta så jag får se det jag vill se så om du tittar på bilden så kan jag inte flytta bilden så jag får denna textruta i fokus…. Någon som kan hjälpa mig?

Annons:
Zepp
2014-01-19 17:00
#1

Klicka i aktivitetsfältet på din brosers ikon och välj där att förstora!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Hiro
2014-01-20 11:46
#2

Förstora kan jag göra med musplattan, jag vill kunna flytta bilden

Zepp
2014-01-20 19:28
#3

När du förstorat kan du sen välja förminska.. och dra i olika handtag!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Hiro
2014-01-21 17:04
#4

Jag hittar inte det där stället på aktivitetsfältet

Zepp
2014-01-21 19:15
#5

Beror i så fall på att du valt att inte visa det!

Jag har alltid undrat hur folk tänker.. de vill inget se och inget veta.. verkar det som?

Om du tar tag i listen och drar ut chrome på skrivbordet så kommer du åt förstora/förminska!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

annia1
2014-01-22 04:21
#6

Hiro jag har inte win8 så jag har ingen aning om hur den funkar. Så blir lite generellt.

Vad händer om du högerklickar längst upp på webbläsaren i den svarta fältet du har. Får du inte fram alternativen så du kan tex minimera eller återställ. Och sen kan ändra storlek på den.

Sen i win 8 kan man väl välja mellan ha skrivbordsläge eller metro (tror jag det kallas) prova det andra läget.

Ett annat alternativ. Ändra skärmupplösning och se om det gör att du får fram chrome.

Du skriver att det blev fel efter en uppdatering. Var det en uppdatering till datorn eller var det chrome som uppdaterade sig. Om det var till datorn så kan du ju försöka med en systemåterställning. Men se då till att chrome visas på annat sätt tills du fått hem uppdateringen igen.

Ett annat alternativ är att avinstallera chrome och då göra en total avinstallation. Men har du då bokmärken så förlorar du dom.

.

Annons:
kissidor
2014-01-22 06:15
#7

ang annias förslag att avinstallera - fast om man kör chrome så ska man förstås utnyttja möjligheten att synka sina bokmärken med ett google-konto. då förlorar man dem inte nånsin och de ploppar snällt opp på varenda enhet man har, inkl till exempel smartphone och surfplatta om man väljer att köra chrome även där, mycket behändigt 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Hiro
2014-01-23 14:19
#8

#5 Jag tycket inte det är trevligt då man skriver utropstecken och om jag gör "så" tar crome till skrivbordet så får jag inte som jag vill ändå

#6 Om jag klickar så får jag bara upp ny flik, öppna stängd flik och aktivitetshandlaren. Jag vill inte köra crome på skrivbordet :o

#7 Jag vill inte avinstallera för saker har blivit bättre sedan denna senaste uppdatering förutom att jag inte kan flytta bilden :s

kissidor
2014-01-23 14:26
#9

hiro, det var inte jag som föreslog att du skulle avinstallera 🙂 - mitt inlägg var bara en reflektion på sista stycket i #6, dvs att om du skulle göra det så behöver du för den skull inte bli av med dina bokmärken

Värd på Mobiltelefoner och Android

Lill-Kisse
2014-01-23 15:45
#10

Allmänt sett är det svårt att förstå anledningen till att du vill ha halva skrivbordet synligt när du är ute på internet. Det är ju busenkelt att röra sig fram och tillbaka mellan dessa platser. Har du gjort hälften av varje som en standard? Lämna den opraktiska hanteringen och ställ tillbaka så att du får normal hantering.

Hiro
2014-01-23 17:56
#11

#10 Jag brukar se på live streams och bland annat rita/spela spel osv samtidigt

KlyX
2014-01-24 18:28
#12

investera i en skärm till 👍

Hiro
2014-01-25 10:28
#13

#12 Haha har en laptop, annars hade jag redan gjort det xD

Annons:
Upp till toppen
Annons: