Annons:
Etikettövrigt
Läst 705 ggr
pinocchio96
2014-01-19 18:44

Photoshop

Jag fick för två år sen Photoshop element programmet och installerade det på den stationära datorn hemma. 

Nu i julas fick jag en egen dator. Kan jag installera programmet i denna nu istället eller hur fungerar det? 

tacksam för svar!

Annons:
deeman
2014-01-19 20:10
#1

Har du en orginalskiva för programmet så har typ av dator ingen betydelse. Jag fick med Elements vid köpa av en dator från Dell.

Men jag har installerat Elements på  en annan dator.
Har du en skiva så är det troligtvis bara att installera som vanligt.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Lill-Kisse
2014-01-19 20:12
#2

Licensen brukar räcka för installation på flera datorer.

Kaj
2014-01-20 09:46
#3

Du skall kunna installera den på nya datorn. Dock är det inte säkert att programmet kommer att fungera. Beror på vilket operativsystem du har i nya datorn kontra vad Photoshop Elements versionen klarar av.
Det kan t ex vara så att du nu har ett Windows 8.x 64 bitar. Det mest troliga är att din Photoshop version är för 32 bitar. Det borde funka ändå men man kan inte vara säker.

deeman
2014-01-20 12:23
#4

32-bitars program fungerar i en dator med 64-bitars system. I ett 64 bitars-system finns en katalog som heter Program(x86), vilket innebär att här läggs alla 32-bitar program i ett system med 64-bitar. Däremot så fungerar INTE ett 64-bitars program i ett 32-bitars system.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Kaj
2014-01-21 09:47
#5

#4 de skall göra det ja. Men det är inte alltid sanning. Jag har varit med och testat över 300 program efter övergång till Wn 7 64 bitars och det var en hel del som absolut inte funkade och krävde en uppdatering till en 64 bitars version kan jag meddela.

deeman
2014-01-21 12:55
#6

Sanning och sanning, det är heller inte en osanning ;-) det är dock ett så att att ett 32-bitars program i många fall fungerar i ett 64-bitars system. Jag har nog också testat några hundra program i min testdator, en del har fungerat och en del inte, men i överlag så har de flesta faktiskt fungerat. De program som inte har fungerat har varit rätt så åldriga dock.

Men det är lite av en chansning också, fungerar det så fungerar det. Fungerar det inte så får man se om efter ett annat alternativ.

Daniel, Värd: Datorn i Fokus. Medarbetare: Webbprogrammering iFokus.


Annons:
Upp till toppen
Annons: