Annons:
Etikettwindows
Läst 2206 ggr
hund_katt
1/30/14, 5:09 PM

reklam i mängder *suck*

hej. min dator har blivit lite konstig… jag rensade den i förrgår(använder CCleaner om det har betydelse). jag rensade den ju inte så mycket då, utan bara sådana saker man hela tiden 'sparar' när man är på internet, som man inte behöver spara, osv.

nu idag (använde den inte igår) så är det jättemycket reklamer överallt! i texter och länkar t.ex. så är det ord som är färgade gröna med understrykning. om man håller musen över orden så visas det upp en reklamskylt vid ordet. grymt irriterande.

ibland när man klickar på t.ex. ny flik, enter(när man t.ex. skrivit in en webbadress) eller går in på en annan sida/tråd så kommer ibland en reklam ruta (nytt fönster) upp. har kommit upp ett par gånger någon sån här BOT chatt med personer som kommer från samma stad, för att locka till sig folk att bli medlemmar på någon dejting sida, de flesta gånger har det varit reklam för spel, sådana som t.ex. WoW och empire nånting.. och sådana 'vuxen spel', t.ex. som jackpot joy eller liknande.

hur får jag bort detta? rensade datorn igen nyss men funkade inte att få bort reklamen.

det blir även segare för den att ladda in t.ex. bilder.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
[Nathalie62]
1/30/14, 6:00 PM
#1

För att förhindra all reklam så kan man använda sig av adblock  så slipper man allt sådant och man slipper också att surfningen och annat blir segt.

https://adblockplus.org/en/firefox

[Nathalie62]
1/30/14, 6:01 PM
#2

Ps, nu är detta från Firefox men det finns tillgängligt för andra webbläsare också.

annia1
1/30/14, 8:06 PM
#3

hund_katt du kan prova programmen som finns i denna länk. Nu står det ett specifikt namn i den, men dessa program är en bra början att få bort det. Den är på engelska.

Annars föreslår jag att du reggar dig på eforum och får skräddasydd hjälp för att få bort det. Inne på eforum klickar du på säkerhet och sen väljer kategorin. Virus, skadliga program & botemedel.

.

hund_katt
1/31/14, 3:08 PM
#4

#1 jag har testat det nu, men det är fortfarande reklam. :/ eller ska jag starta om datorn för att få det att funka? eller, asså, det funkar lite. reklamerna som kommer upp i nytt fönster kommer fortfarande, men det är en sådan bild som kommer fram om det typ inte funkar… är en 'död dator'. fyrkantig smiley med x ögon typ. men reklamfönstret och gröna texten finns fortfarande.

#3 har reggat mig nu, eller, om en liten stund. väntar på e-mailet så jag kan verifiera mig eller vad det heter :)

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

annia1
1/31/14, 3:39 PM
#5

#4 vad bra. Mailet ska komma rätt omgående. Om du inte fått det så kolla först din skräppostmapp så det inte hamnat där. Om du inte fått det om säg en timme så skriv här så kan jag kontakta nån admin där och se om det är nåt problem, för jag är själv reggad på det forumet.

.

hund_katt
1/31/14, 3:40 PM
#6

jag har fått mailet nu och har skrivit en tråd. ska kolla om en liten stund om jag fått svar :)

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
annia1
1/31/14, 3:43 PM
#7

Ok vad bra. Du kommer få hjälp så du får bort skräpet. Och du har redan fått ett första svar.

.

[Nathalie62]
1/31/14, 7:11 PM
#8

#4, Nej man ska inte behöva starta om datorn, jag undrar om du lagt in filtlistor som också behövs, lägger man till dessa prenumerationer i inställningarna så ska reklamen tas bort automatiskt.

Upp till toppen
Annons: