Annons:
Etikettinternet
Läst 993 ggr
ebzi
2/2/14, 5:38 PM

Låsa hemsidor

Hej! Hoppas att jag skriver i rätt forum eller att ngn av er kan hjälpa mig. 

Söker ett program som gör att jag kan låsa vissa hemsidor under x-antal timmar (helst som är omöjligt att öppna innan x-antal timmar gått). Har allt plugg på datorn och kommer på mig många ggr att man hamnat på fb eller liknande när man egentligen skulle plugga!

Att fixa med routern är inget alt. eftersom jag ofta sitter i skolan och pluggar.

Annons:
Leon1973
2/2/14, 6:10 PM
#1

Självdisciplin finns det en funktion som heter.

Det du söker är någon form av parentcontrol.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

ebzi
2/2/14, 8:14 PM
#2

#1 Haha jo det vet jag ju… 

Laddade ner ett "parentcontroll-program" men inte riktigt vad jag söker. Det gick att ställa in att fb skulle vara avstäng t.ex mellan 8-10 men vill kunna välja "stäng av 2 h" ist. eftersom jag pluggar lite olika tider

Kaj
2/3/14, 9:44 AM
#3

Du har föräldrar kontroll i Windows brandväggen om du konfigurerar den rätt under avanceratde inställningar. Lite knepigt om du inte vet hur en brandvägg fungerar och kan konfigureras. Skriv "brandvägg" vid sökrutan och välj Windows brandväggen med avancerad säkerhet.

Du har även en föräldrarkontroll funktion på användarkonton. Gå in i kontrollpanlen och välj användarkonton. Där kan du sedan på ditt konto ställa in föräldrarkontroll har jag för mig.

ebzi
2/3/14, 2:54 PM
#4

#3 Har macbook och om jag ska använda mig av föräldrarkontrollen behöver jag göra ett nytt konto och det blir ganska jobbigt om jag ska flytta över alla uppsatser dit. Gick in på brandväggen men fanns inget som verkade intressant.

Finns det ingen smart app man kan ladda ner? ^^

Upp till toppen
Annons: