Annons:
Etikettövrigt
Läst 1426 ggr
nottheonly
2014-02-06 17:57

Inget ljud?

Hej! jag har fått ett problem med min bärbara dator, det är så att när jag ska kolla på en video (typ på youtube, aftonbladet osv) så är det inget ljud? vad är det som är problemet? ibland funkar det (oftast efter jag startat om datorn) men ibland inte.. någon som vet vad man kan göra?

Annons:
Zepp
2014-02-06 18:05
#1

Kolla om det finns nya drivare till ljudkortet.

Om inte så kan man försöka instalera den senaste iallafall.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

nottheonly
2014-02-06 18:22
#2

Vart hittar jag det då? jag kan verkligen inte speciellt mycket om datorer, haha 🙂

Indriz
2014-02-07 16:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Gå in i startmenyn och skriv i sökfältet 'Enhetshanteraren' och klicka på programmet som kommer upp. Där kan du hantera alla dina enheter. Ska finnas en flik som heter 'Ljud' eller liknande, under den ligger dina ljudenheter. Högerklicka och välj 'Uppdatera driver mjukvara'.

Jag har själv en engelsk version på mitt Operativsystem, så det kan vara så att flikarna inte heter exakt som jag skrev.

Hoppas det hjälper!

Make the right thing easy and the wrong thing hard. Remember that the horse is the best teacher you'll ever find and that he is a reflection of the one who cares for him.

[Nathalie62]
2014-02-07 18:21
#4

Man kan också prova byta kabeln i ett annat uttag på din dator och se om det kan hjälpa, dvs om det finns flertal uttag på den så prova dig fram.

Zepp
2014-02-07 18:39
#5

Kabel till en bärbar?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Nathalie62]
2014-02-08 12:31
#6

#5, Ja.

Annons:
farvendal
2014-02-11 14:44
#7

Är det både när du lyssnar via hörlurar och via datorns interna högtalare? Eller är det bara något av dem? 

Uppdatera drivrutinerna till ljudkortet i första hand. Kolla bilden i #3. Annars har jag märkt att interna högtalare på laptops gärna ger upp litegrann efter ett par år. Är det bara via hörlurar det muppar sig så kanske det är någon glappt i kontakten.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Gunlog
2014-02-11 22:03
#8

Jag trodde att min dator hade börjat gå sönder för jag hade inget ljud på heller.

Det var en uppdatering som gjorde att jag inte hade volymen på ÄVEN om det såg ut så. Jag fick gå in på Kontrollpanelen/Maskinvara & -ljud/Justera vanliga mobilitetsinställningar.

Där inne var Volymen längst ner. När jag kollade på högtalaren på skärmen så visade den fullt ljud… 🤪

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Upp till toppen
Annons: