Annons:
Etikettövrigt
Läst 1815 ggr
Hiro
2014-02-09 02:27

Outlook har låst ut mig

Nu när jag skulle logga in på outlook så stod det att min mailadress typ används på flera enheter och därför skulle en säkerhetskod skickas till en annan mail och det är väl frid och föjd men det står "Vi skickar en kod till dig om X matchar e-postadressen för ditt konto." vad innebär det? Jag har inte fått något mail från otlook på min andra mail som är en spray mail om det har någon betydelse…

Annons:
annia1
2014-02-09 02:46
#1

Jag har ingen aning. Bästa är nog om du letar reda på en support till outlook och skriver till dom så dom får kolla upp vad som är fel och varför du inte fått nåt mail.

.

Hiro
2014-02-09 02:51
#2

Jag har gjord metod 2 och jag får se om det funkar… annars så får jag snacka med dem…

Zepp
2014-02-09 19:50
#3

Vilka andra enheter är du inloggad på?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Hiro
2014-02-09 20:32
#4

Mobilen, har vart det i över sex månader…

Zepp
2014-02-09 21:16
#5

Bra för då är det iallafall du som är inloggad och ingen annan.

Stäng av mobilen.. eller läs din post där.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Hiro
2014-02-09 21:31
#6

Men det har funkat förr? I ca två år med hotmail och ca ett år med outlook utan problem. Både min automatiska inloggning på mobilen och datorn är bortkoplat och nu måste jag ge dem den där koden för att komma in som fortfarande inte har kommit till en där mailadressen som jag inte minns att jag skrivit upp :/

Annons:
[Nathalie62]
2014-02-09 21:47
#7

Har det möjligtvis outlook uppdaterats så det kan vara någon bugg? Detta kanske är något du kan prova Hiro istället för att ange någon kod?

Om du inte kan återställa kontot, registrera ärendet hos  supporten (Windows Live Solution Center).

Har man inte längre tillgång till ens återställningsalternativ väljer man "Jag kan inte använda något av alternativen" och fyller i den information som efterfrågas (exempelvis en mejladress dom kan nå dig på och information om kontot du vill återställa). Om man anger tillräckligt mycket och korrekt information för att verifiera att man är kontots rätta ägare kommer en återställningslänk att skickas till kontaktadressen. Det tar normalt sett under 24 timmar att få svar i sådana fall.

Hiro
2014-02-10 01:03
#8

#7 Jag har gjort det med att fylla i infon så jag kan bara vänta och se

backpacker
2014-02-10 09:41
#9

Ja det är jobbigt med Hotmail att dom vill ha ny kod som man ska logga in med ibland.

Jag var ute o reste nu för ett tag sen i Asien o då ville min Hotmail att jag skulle ha ny kod att logga in med varje gång vi kom till nytt ställe.

Min kod skickades till mobilen o den hade jag inte med till Asien jag hade bara laptop som jag körde wifi med på olika ställen. Tur att man hade skype o kunde få tag i en där hemma som kom åt min telefon o kunde ge mig koden. 🙂

Det bästa är att ha ett mejlkonto som inte är knutet till Hotmail som dom får skicka koden till o inte telefonen när man ska få en ny kod att kunna logga in med.

Resa är livet! Glad

Upp till toppen
Annons: