Annons:
Etikettoff-topic
Läst 860 ggr
Grodan
2014-02-14 08:50

Blir så kall o nerkyld

Jag blir så kall o nerkyld när jag sitter länge vid datorn. Och vintertid är det inte alls länge alls.

Jag vet att lösningen är att ha en surfplatta, surfmobil eller laptop och ligga nerbäddad… men det går inte. Jag har inte pengar eller intresse.

Nu är frågan om Ni också blir nerkylda. Samt om det finns lite tips till hur man håller värmen…

Själv har jag varma kläder samt kofta och tofflor, ibland även vantar (samt faktiskt mössa och täcke/filt). Sedan försöker jag att sitta korta stunder och när jag blir nerkyld röra på mig och värma upp mig på något sätt.

Blir du ofta kall och nerkyld när du sitter vid datorn?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
[Thiah]
2014-02-14 08:56
#1

Jag får kalla händer men annars brukar jag ha tofflor och kofta på mig hemma så då fryser jag inte. Vi har en varm datastol också 🙂

Cazzos
2014-02-14 09:07
#2

Fötter och händer drabbas mest! Men bara om jag sitter länge 😕

Sen går jag runt med en lös t-shirt som jag ofta sover i, så hela benen är blottade, då är det inte undra på att jag blir kall! 🤪


Niklas
2014-02-14 09:07
#3

#0: Hur många grader har du inne? Har du provat att dricka varmt? Hur är din blodcirkulation?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Nathalie62]
2014-02-14 13:32
#4

Jag undrar lite som Niklas faktiskt, har du kollat upp dina blodvärde? Det är viktigt att man får i sig rätt mängd av bland annat kalcium, D-vitamin och B-12, att man äter och dricker ordentlig kost om dagarna.

Jag valde alternativ 2 då jag inte har problem med det själv men har du inte gjort det Grodan så kolla gärna upp ifall det är något som fattas som gör att du känner så.

kissidor
2014-02-14 13:45
#5

ja fötter och händer och kanske nästippen blir ju hårdast drabbad vid stillasittande, speciellt om blodcirkulationen inte är den bästa - vilket tex gäller för väldigt många kvinnor. men det är väl bra för hälsan i största allmänhet att göra just som du gör att gå upp och knalla lite då och då - det ska du nog fortsätta med i alla händelser 🙂.

Värd på Mobiltelefoner och Android

WarMinerTool
2014-02-14 14:17
#6

Jag blir väldigt kall om händerna och fötterna, dock har jag lågt blodtryck…

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

Annons:
Grodan
2014-02-16 02:40
#7

#3 Hihi, jag har kallt hemma, det är ingen hemlighet att jag inte har råd att värma huset…

Jag söker ju med tråden lite tips!

Dricka varmt är verkligen underskattat! ❤️

#4 ❤️omtanke ❤️

#5 Just nästippen!!! Var är min rånarluva?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Razzora
2014-02-16 02:53
#8

Jag kör stenhårt med värmefilt, det är verkligen min räddning när jag börjar och frysa!

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

MariaG
2014-02-16 13:59
#9

Fryser också ofta om händerna och fötterna. Tjocka stumpor är ett måste här :)

/ Maria. med-arbetare på Sommar

monstermash
2014-02-17 00:29
#10

Jag får kalla händer, men har dålig blodcirkulation i dem eftersom jag är rökare så de är alltid kalla i vilket fall som helst. Bara lite extra när jag sitter vid datorn.

Geru
2014-02-17 01:25
#11

Beror på temperaturen i rummet, och hur pass kallt det är ute(dåligt fönster, så blir kallt inne om det är mer än -15)

Lösningen är typ: Raggsockor, täckte och munktröja på inomhus. Prova ställa om element om du kan.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Upp till toppen
Annons: